آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۲
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

روسیه

رویترز: کرملین تهدید کرده روسیه احتمالا اقدام دولت اوباما در اخراج دیپلمات های روسی را تلافی خواهد کرد.

«یوری اوشاکوف» دستیار ارشد سیاست خارجی کاخ کرملین روز جمعه در سخنانی گفته «روسیه احتمالا اقدام دولت اوباما در اخراج 35 دیپلمات روسی را تلافی خواهد کرد.»

دولت اوباما این دیپلمات های روسی را جاسوس دانسته و آنها را از آمریکا اخراج کرد.

کره شمالی

ایسنا: دیپلمات ارشد کره شمالی گفته: اگر شرایط بهبود یابد، پیونگ یانگ حاضر است با واشنگتن مذاکره کند. «چو سون هوئی»، دیپلمات ارشد وزارت خارجه کره شمالی در امور آمریکا در جمع خبرنگاران در پکن و به هنگام بازگشت از نروژ به کره شمالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است. ترامپ پیش از این برای دیدار با کیم جون اون اعلام آمادگی کرده بود.

پرتغال

فارس: منابع فرودگاهی پرتغال از اختلال در فعالیت فرودگاه های این کشور در روز گذشته و به دلیل اعتصاب 4 روزه ماموران امنیتی این فرودگاه ها در اعتراض به شرایط شغلی خود خبر می دهند. نیروهای امنیتی فرودگاه های پرتغال اواخر دسامبر گذشته نیز قصد داشتند در اعتراض به پایین بودن دستمزدهایشان اقدام به برگزاری اعتصاب کنند اما پس از دریافت تضمین هایی از دولت، از تصمیم خود منصرف شده و اعتصاب خود را لغو کردند.

افغانستان

تسنیم: شورای ولایتی سمنگان در شمال افغانستان از درگیری های شدید طالبان و نیروهای امنیتی افغان در شهرستان «دواب» این ولایت خبر داده است. شورای ولایتی سمنگان اعلام کرده150 مخالف مسلح دولت افغانستان با حمله به شهرستان «دواب» این ولایت، ساختمان های فرمانداری و فرماندهی پلیس دواب را محاصره کرده اند.

لبنان

فایننشیال تایمز: «اد رویس»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حال تدوین تحریم هایی علیه متحدان حزب الله در لبنان است. مطابق این گزارش، افرادی که این قانونگذار آمریکایی احتمالا قصد معرفی تحریم هایی علیه آنها را دارد «میشل عون» و «نبیه بری» هستند.