آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۳
شهرستان ها
۷

ممنوعیت صید در منابع آبی آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: با آغاز فصل تخم ریزی ماهیان سردآبی در منابع آبی، فعالیت های صید و صیادی در آذربایجان غربی متوقف شد.

معصوم فصیح با بیان اینکه پس از 8 ماه تلاش در امر صید و صیادی فعالیت صید و صیادی در استان ممنوع اعلام شد عنوان کرد: با توجه به افزایش دمای آب و هوا و شروع فصل تخم ریزی ماهیان پشت سدها و رودخانه ها، از 20 اردیبهشت فعالیت صید و صیادی در منابع آبی ممنوع شد. مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه افرادی که بصورت غیر مجاز در این منابع اقدام به صید و صیادی کنند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت ادامه داد: در مدت هشت ماه فعالیت صید و صیادی 11 تعاونی با 700 نفر عضو از منابع آبی استان 6 هزار تن انواع ماهی را صید و به بازار مصرف عرضه کردند.

فصیح گفت: در حال حاضر سالانه بیش از 7 هزار تن ماهی قزل آلا در آذربایجان غربی دربیش از 250 مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش ماهی قزل آلا تولید می شود.وی افزود:این مزارع شامل مزارع انفرادی، مجتمع های سردابی، استخرهای دو منظوره کشاورزی و استخرهای خاکی هستند که توسط بخش خصوصی با تولید و عرضه سالانه بیش از هفت هزار تن ماهی قزل آلا به بازار مصرف در سطح استان فعالیت می کنند. فصیح اضافه کرد: در این استان آبزیان ارزشمندی مثل آرتمیای دریاچه ارومیه و شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس، صرفا از منابع آبی این استان صید و به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپائی صادر می شود. استان آذربایجان غربی از نظر تولید انواع آبزیان در بین استان های غیرساحلی طی سالیان متمادی مقام نخست را به خود اختصاص داده است.