آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

اکبر عبدی: رادیو بهترین رسانه است

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: رادیو برایم نوستالژیک است و من این رسانه را خیلی دوست دارم.

به گزارش شبکه رادیویی ایران، اکبر عبدی که در برنامه «راه شب» حضور پیدا کرده بود، افزود: همه ما بچه های جنوب شهر قبل از این که بابایمان در کودکی برایمان تلویزیون بخرد با رادیو مانوس شده ایم به طوری که گوش کن رادیو محسوب می شویم. اتفاقا من برنامه راه شب را حتی قبل از انقلاب گوش می کردم تا همین الان که یه وقت هایی برای دید و بازدید آشنایان در جاده، رانندگی می کنم، شنونده رادیو هستم.

عبدی در گفت وگو با عباس سنجری گزارشگر رادیو ایران که برای گفت وگو مهمان خانه اش شده بود، گفت: من همیشه عادت دارم پشت تلفن یا در گفت وگو با رادیو چون مخاطب ما را نمی بیند، دقیقا توضیح بدهم که در چه موقعیتی قرار گرفته ام و ساعت چند است؟ آقای سنجری لطف کرده، زحمت کشیده آمده منزل ما میدان ونک. ما الان میدان ونک، خیابان شیرازی جنوبی هستیم و از آپارتمانم داریم با شما صحبت می کنیم.

عبدی تصریح کرد: من معمولا کم حرف می زنم و برای کم حرف زدنم، دلیل دارم؛ چون آدمی که زیاد حرف می زند به نظرم خوب نیست. آدمی باید زیاد گوش بدهد. به قول این ضرب المثل «کم گوی و گزیده گوی چون در». ولی زمان هایی ایجاب می کند که او یکسری اطلاعاتی را درباره خودش، درباره سلامتی اش به مردم بدهد. همین چند وقت پیش بود که شایعه کردند اکبر عبدی مرده است. من دعوت شبکه سه و دو را پذیرفتم به این دلیل که آشنایان و فامیل من را ببینند و بفهمند که طبق آن شایعه هنوز نمرده ام و سلامتم.

وی درباره جایگاه رادیو در زندگی اش گفت: رادیو برایم نوستالژیک است و من این رسانه را خیلی دوست دارم. رادیو بهترین رسانه است. من و دوستان هم صنفم در ماشین رادیو گوش می کنیم. برادر خانم های من کارگاه لوازم خانگی دارند و بیست و چهار ساعته توی مغازه رادیو گوش می کنند.

او ادامه داد: معتقدم همه جوره برنامه های رادیو کامل تر از دیگر رسانه هاست و هر کس بنا به سلایقش می تواند شبکه ای را بشنود، چون تنوع برنامه ها و شبکه های رادیویی زیاد است و مردم با شنیدن رادیو می توانند با مخاطبان این رسانه نیز ارتباط برقرار کنند و شنونده دیدگاه های او هم باشند.