آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۴
فرهنگ و هنر
۱۶

تجسمی

نکوداشت پرویز کلانتری در خانه هنرمندان

مراسم نکوداشت پرویز کلانتری در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم آیدین آغداشلو، محمدرضا اصلانی، جمال الدین اکرمی، غلامرضا امامی، محمد سریر، علیرضا سمیع آذر، اکبر عالمی و ناصر فکوهی به بررسی جنبه های مختلف این شخصیت فرهنگی می پردازند.

پرویز کلانتری نقاش، طراح، نویسنده و روزنامه نگار معاصر بود. او در حوزه نقاشی از نقاشان مطرح نوگرایی در ایران محسوب می شد. بسیاری از نقاشی های آشنا برای دانش آموزان، بویژه در کتاب های نظام قدیم آموزش و پرورش، مانند داستان های «روباه و خروس»، «چوپان دروغگو»، «حسنک کجایی؟»، «مرغابی و لاک پشت» و «روباه و زاغ» از آثار او هستند. کلانتری 31 اردیبهشت 95 برای همیشه آرام گرفت.

مراسم نکوداشت پرویز کلانتری 30 اردیبهشت در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران از ساعت 18 تا 20 برگزار می شود.

استفاده حداکثری از توان هنرمندان جوان

مسعود نجابتی، مدیرعامل جدید انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بر استفاده حداکثری از ظرفیت و توان هنرمندان جوان در سطح ایران و جهان تاکید کرد.

به گزارش فارس، مسعود نجابتی که بتازگی به عنوان مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس انتخاب شده است، گفت: عمده هدف جدید استفاده حداکثری از توان و ظرفیت موجود هنرمندان بخصوص جوانان و نسل های جدید هنرهای تجسمی در تقویت و تبیین ارزش های انقلاب و فضای مقاومت در سطح کشور و کشورهای جبهه مقاومت است که بر این اساس آموزش های تکمیلی و تقویت بنیه علمی و حمایت تشکل ها و گروه های هنری در تمام نقاط کشور و مناطق محروم ضروری به نظر می رسد.