آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۵
شهرستان ها
۷

تخصیص اعتبار پنج هزار میلیارد ریالی برای تامین زیرساخت های دشت آزادگان

وزیر نفت گفت:این وزارتخانه در طرحی پنج ساله، پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت های منطقه دشت آزادگان نظیر احداث بیمارستان، راهسازی و امور عمرانی پیش بینی کرده که تاکنون سه هزار و 200 میلیارد ریال آن اختصاص داده شده است.

بیژن نامدار زنگنه در دیدار با شرکت کنندگان در طرح صنعت نفت در غرب کارون واقع در شهرستان سوسنگرد برای تقویت بنیه علمی داوطلبان آزمون سراسری گفت:طرح توسعه جامع منطقه غرب کارون تهیه شده تا تمامی روستاها دارای شبکه فاضلاب، مدرسه، زمین چمن، خانه بهداشت، آب آشامیدنی، برق، مراکز فنی و حرفه ای و بیمارستان باشند.

وی تصریح کرد: از یک سال گذشته تاکنون آموزش مهارت های صنعت نفت برای این منطقه در دستور کار قرار گرفت و این حرکت می تواند در کاهش آمار بیکاری این منطقه موثر باشد.

زنگنه بیان کرد: در صورتی که دانشجویان نفتی در این دوره ها شرکت کنند این وعده را به آنها می دهیم که هیچکدام از آنها دیگر دغدغه شغل نداشته باشد.

وی ادامه داد: هیچگاه بیمارستان اختصاصی برای نفت نمی سازیم بلکه بیمارستانی می سازیم که ضمن استفاده خود مردم نیز از آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد:مردم این منطقه درخواست های به جایی در خصوص اشتغال دارند که به حق است و همه ما باید در مسیر توانمندسازی مردم این منطقه کوشا باشیم.

وزیر نفت گفت: توسعه خوزستان در گرو حرکت و توسعه صنعت نفت و اجرای پروژه های نفتی است.

زنگنه افزود: خوزستان ظرفیت های بالایی برای ساخت تجهیزات نفتی دارد که باید این ظرفیت ها شناسایی شده و از آن ها به خوبی استفاده شود.

وی بیان کرد: درخوزستان حجم عظیمی نفت تولید می شود و مردم این استان که در کنار تاسیسات نفتی زندگی می کنند باید از خدمات رفاهی بهتری استفاده کنند.

زنگنه تصریح کرد: ملاشیه منطقه ای است که در اطراف آن تولید نفت انجام می شود اما همچنان این منطقه محروم مانده و نیاز است که دولت و شرکت نفت برای بهبود زندگی آن ها کمک کنند.