آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۷
جهان
۲۰
خاورمیانه

«ناتوی عربی» روی میز مذاکرات ترامپ در ریاض

یک پایگاه خبری صهیونیستی مدعی شد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا قصد دارد در سفرش به ریاض یک ائتلاف مشابه ناتو با عنوان «ناتوی عربی» تشکیل دهد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری «دبکا» که به نزدیک بودن به سازمان جاسوسی اسرائیل معروف است گزارش داد، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در راستای آماده شدن برای سفر ترامپ، از رهبران و مسئولان 17 کشور عربی و اسلامی برای مشارکت در نشست 22 مه جاری دعوت کرده است. وی گفت: اطمینان دارم مذاکرات در نشست سران عربستان – امریکا در تقویت و توسعه روابط استراتژیک دو کشور در زمینه های مختلف و ابعاد همکاری های دوجانبه در حوزه مسائل منطقه ای و بین المللی و نیز تقویت امنیت و ثبات جهانی موثر خواهد بود.

پادشاه عربستان ابراز امیدواری کرد که این نشست به «نهادینه کردن همبستگی میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس» منجر شود. امروز هم در ریاض نشستی مقدماتی به ریاست وزیر خارجه بحرین در سطح وزیران خارجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای بررسی دو نشست «سران کشورهای عربی – اسلامی و امریکا» و «سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و امریکا» برگزار می شود. این در حالی است که وزیر خارجه امریکا دوشنبه هدف ترامپ را از این سفر اتحاد علیه ایران» اعلام کرده بود.