آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۵
شهرستان ها
۷

بازداشت 4 نفر در ارتباط با تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی در کرج

دادستان کرج از احضار 10 نفر از کاندیداهای انتخابات شورای شهر کرج و توقیف دو دستگاه بالابر و بازداشت 4 نفر در زمینه نصب تبلیغات غیر مجاز در کرج خبر داد.

حاجی رضا شاکرمی گفت: تبلیغات غیرقانونی کاندیداهای شورای شهر و نصب بنر و بیلبورد در مکان های غیر مجاز معابر و خیابان ها و روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، درختان و چسباندن این عکس ها روی دیوار مردم مطابق قانون تخلف و جرم محسوب می شود. وی افزود: در این رابطه تعداد 10 نفر از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر که بیشترین تخلفات را داشتند پس از تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به دادسرا احضار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده است، بیان کرد: از نظر مقررات قانونی اشخاص فقط می توانند عکس های خود را در محل ستاد انتخاباتی خود نصب کنند و نصب داربست و یا بنر در خیابان ها و آویزان کردن به ساختمان ها و درختان غیرقانونی است و برخورد می شود.

وی ادامه داد: طبق قانون با توجه به اینکه نصب هرگونه بنر، پوستر و تبلیغات غیر مجاز در سطح شهر جرم مشهود تلقی می شود، دستور صادر شد که نیروی انتظامی به محض مشاهده هر یک از موارد فوق نسبت به دستگیری اشخاص اقدام و ضمن بازداشت و تشکیل پرونده مراتب را به دادسرا اعلام کنند.

دادستان کرج با بیان اینکه در این زمینه 4 نفر بازداشت شدند، گفت: در صورت مشاهده هرگونه خودرو بالابر و وسایل دیگر نیروی انتظامی مطابق دستور قضایی نسبت به توقیف و انتقال به پارکینگ اقدام می کند که روز شنبه دو دستگاه بالابر به پارکینگ منتقل شد.

شاکرمی با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات شورای شهر مکلف به جمع آوری تبلیغات نامتعارف از سطح شهر هستند، تاکید کرد: نیروهای امحا مربوطه با مسئولیت فرمانداری کرج نسبت به جمع آوری این تبلیغات اقدام می کنند و برای این افراد پرونده قضایی تشکیل می شود.