آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۵
اقتصادی
۴

یک کارشناس بازار سرمایه: اتفاق بنیادی خاصی در سال های اخیر در بورس رخ نداد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اتفاق بنیادی خاصی در سال های اخیردر بورس تهران رخ نداده است.

امید احمدی در گفت و گو با تسنیم با اشاره به فروکش کردن روند رو به رشد شاخص بورس گفت: توقف جریان نقدینگی تازه در بازار سهام به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری است که موجب شده تا سهامداران با تردید بیشتری اقدام به خرید و فروش سهام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته قسمتی از معاملات بورس درهفته های گذشته مربوط به سفته بازی و نوسان گیری است که موجب رونق نسبی بازار سهام شده است.

وی با بیان این که اتفاق بنیادی خاصی در سال های گذشته در بورس رخ نداده است اظهار داشت: بر این اساس پس از رشد کوتاه شاخص و نمادهای معاملاتی در بورس سهامداران اقدام به فروش سهام خود و ذخیره کردن سود می کنند که این موضوع به عنوان عاملی منفی در روند قیمتی سهام تاثیرگذار است.این کارشناس بازار سرمایه انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان یکی از مولفه های اثرگذار بر دادوستدهای این روزهای بازار سرمایه یاد کرد و افزود: برخی از سهامداران ترجیح می دهند در شرایط کنونی بازار، اقدام به فروش و نقد کردن سهام خود کنند تا بتوانند ریسک ناشی از انتخابات را کاهش دهند.

وی گفت: از سوی دیگر برخی دیگر از معامله گران که ریسک پذیر هستند این روزها از فرصت استفاده می کنند و با خرید سهام، منتظر مشخص شدن نتیجه انتخابات و تاثیر مثبت آن بر بازار سهام هستند.

احمدی در توصیه به سهامداران گفت: معامله گران بورس باید در این روزها به دور از هرگونه رفتار هیجانی با تحلیل و توجه به مسائل بنیادی شرکت ها اقدام به خرید و فروش سهام در بورس کنند.