آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

امدادرسانی بسیجیان به زلزله زدگان خراسان شمالی

با گذشت دو روز از زلزله 5/7 ریشتری بجنورد در حالی که مردم زلزله زده روستاهای خراسان شمالی در انتظار نیروهای امدادرسانی هستند تنها امدادگرانی که در منطقه حضور داشتند و به زلزله زدگان کمک کردند نیروهای بسیج بودند.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی نیز گفت: بسیجیان دانشجو از هیچ کمکی به زلزله زدگان خراسان شمالی دریغ نکرده و همچون حوادث قبلی فورا در امدادرسانی و ساخت و مرمت منازل ورود پیدا کرد.

مفرد افزود: امدادرسانی همچنان ادامه دارد اما تخریب ها باید بازسازی شود که نیاز به کمک دانشجویان جهادی بوده و به همین جهت جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) به کمک های مردمی را جمع آوری می کند.

آغاز عملیات بازسازی واحدهای زلزله زده روستایی خراسان شمالی

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: با اتمام برآورد میزان خسارت ناشی از زلزله شنبه شب گذشته در دو شهرستان بجنورد و مانه وسملقان عملیات بازسازی مناطق زلزله زده آغاز شد.به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، مجید جودی در جلسه شورای مدیریت بحران خراسان شمالی اظهار داشت: به منظور تسریع در انجام بازسازی مناطق زلزله زده و اختصاص اعتبار و تسهیلات از تسهیلات موجود در حساب 100 بنیاد مسکن استفاده می شود.

وی تصریح کرد: با شرایط موجود امیدواریم تا پایان تابستان و قبل از شروع فصل سرما بتوانیم عملیات ساخت مسکن در مناطق آسیب دیده را به حد قابل قبولی برسانیم.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: تسهیلات و کمک های بلاعوضی به مردم مناطق زلزله زده این استان تعلق می گیرد و علاوه بر آن نقشه، نظارت و پروانه نیز به صورت رایگان به مردم این مناطق داده می شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز در این رابطه گفت:کارشناسان بنیاد مسکن در حال بررسی خسارت ها در مناطق زلزله زده هستند و به زودی میزان خسارت به نقاط حادثه دیده شهری و روستایی مشخص می شود.

روحانی گفت: این تسهیلات از منابع داخلی بانک ها پرداخت و برای تسهیل در پرداخت آن به دلیل سهولت در برداشت مردم زلزله زده از ضمانت زنجیره ای استفاده می شود.