آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۹۷
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

امریکا آماده همکاری با ایران و روسیه درباره سوریه

کاخ سفید اعلام کرد که‎ ‎دولت فعلی امریکا آماده همکاری با روسیه و ایران برای حل و فصل بحران سوریه است.به گزارش ایلنا، کاخ سفید از آمادگی دولت «دونالد ترامپ» برای همکاری با روسیه و ایران به منظور حل و فصل بحران سوریه خبر داد و تصریح کرد که این همکاری مشروط بر این است که آنها از نفوذشان علیه نظام «بشار اسد» استفاده کنند.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، گفت: «دولت ترامپ معتقد است که آینده سیاسی سوریه را سوری ها در یک روند آزاد، موثق و شفاف تعیین می کنند.»اسپایسر مدعی شد، سخت است که بتوان تصور کرد سوری ها ابقای دولت بشار اسد را انتخاب کنند؛ زیرا در سایه حضور اسد در قدرت، سوریه هرگز امن و قدرتمند نخواهد شد.

فایننشال تایمز: ترامپ ابطال تحریم ها را تمدید می کند

روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به اینکه دولت امریکا ابطال تحریم های ایران را تمدید خواهد کرد نوشت: مقامات تهران تاکنون از این موضوع مطلع شده اند.

به گزارش ایسنا، سه منبع آگاه به روزنامه فایننشال تایمز گفته اند که دولت ترامپ احتمالا به تعهدات خود در توافق هسته ای تاریخی با ایران مبنی بر تعلیق تحریم های واشنگتن علیه تهران کماکان پایبند خواهد ماند.یک دیپلمات غربی گفت: ما به امریکا گفته ایم که نمی خواهیم در آستانه برگزاری انتخابات در ایران پیام های ضد ایرانی سخت ارسال کنیم.

دستگیری عوامل شهادت ماموران نیروی انتظامی

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان، گفت: تروریست های مسلح که با تیراندازی دو نفر از ماموران نیروی انتظامی اهواز را به شهادت رسانده بودند، دستگیر شدند. به گزارش سپاه نیوز، سردار حسن شاهوارپور افزود: روز گذشته- 26 اردیبهشت ماه- با تحقیق عناصر اطلاعاتی سپاه در استان خوزستان عوامل این گروه تروریستی وابسته را که در حال خروج از کشور بودند، طی یک درگیری مسلحانه دستگیر کردیم.

تخلف انتخاباتی زیرنویسی در سیمای ملی

صدا و سیما در اقدامی که می تواند در زمره تخلفات انتخاباتی این رسانه محسوب شود، حمایت محمدباقر قالیباف از ابراهیم رئیسی و نیز تجمع روز گذشته رئیسی در مصلا را زیرنویس کرد. به گزارش «ایران»، دوشنبه شب ابتدا ضمن پخش مستند دوم رئیسی، زیرنویسی برای دعوت به گردهمایی روز گذشته در مصلا پخش شد.

همچنین همزمان با پخش سریال «دیوار به دیوار»، پیام محمدباقر قالیباف برای دعوت از هوادارانش برای پیوستن به کمپین حامی رئیسی زیرنویس شد.