آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۵
اخبار کشور
۱۰

دبیرخانه صنعت، معدن استان گلستان: دیه قربانیان حادثه معدن آزادشهر هنوز پرداخت نشده است

دبیر خانه صنعت، معدن استان گلستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 300 کارگر معدن آزادشهر بیکار شده اند، گفت: قرار بود دیه جان باختگان هم در اسرع وقت پرداخت شود اما هنوز انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه انفجاری در معدن زمستان یورت در منطقه خوش ییلاق استان گلستان رخ داد و باعث شد تا 43 کارگر جان خود را از دست داده و بیش از 73 معدنکار مصدوم شوند.

معدن زمستان یورت در 90کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد و در این معدن حدود 500 کارگر کار می کنند. براساس اعلام مسئولان دلیل انفجار خاموش شدن یکی از لوکوموتیوها و تلاش برای روشن کردن آن با شیوه باطری به باطری آن هم در شرایطی که فضا پر از گاز متان بوده است.

محمدرضا عظیمی دبیرخانه صنعت، معدن استان گلستان در رابطه با آخرین اخبار این معدن که متاسفانه در جریان دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گم شده است، اظهار داشت: این معدن در حال حاضر برای بررسی دلایل حادثه پلمب است و هنوز زمان دقیق رفع پلمب آن اعلام نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که حجم زیادی از کارگران این معدن در بخش بهره برداری کار می کردند آیا این تعطیلی به معنای بیکاری آنها نیست، افزود: بله، حدود 300 کارگر در حال حاضر بیکار هستند البته قرار بود دیه جان باختگان هم در اسرع وقت پرداخت شود اما هنوز انجام نشده است.

دبیرخانه صنعت، معدن استان گلستان تصریح کرد: در مورد حقوق معوق کارگران هم پرداخت هایی انجام شده اما به دلیل کسری بودجه هنوز به صورت کامل این امر صورت نگرفته است.

عظیمی اعتقاد دارد: در خوشبینانه ترین حالت باید بعد از انتخابات در انتظار تعیین تکلیف دیه و حقوق عقب افتاده کارگران این معدن باشیم.