آرشیو پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۶
ورزش ایران
۱۰

تهران فینال ندارد

فینال بسکتبال با تیم های خوزستانی

فینال لیگ برتر بسکتبال ایران برای دومین سال پی در پی در خوزستان و با حضور تیم های پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان برگزار می شود. در آخرین بازی نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال تیم نفت در خانه توانست 85 بر 64 دانشگاه آزاد را شکست دهد تا فینال دوره گذشته لیگ برتر را به اتفاق پتروشیمی بندرامام تکرار کند.

سعید داورپناه، کاپیتان نفت که در دو مسابقه تهران عملکرد چشمگیری نداشت، در آخرین مسابقه دو تیم با 31 امتیاز، سه ریباند و چهار توپ ربایی در کنار میثم میرزایی ستاره های نفت بودند. میرزایی با 22 امتیاز و 15 ریباند موثرترین بازیکن میدان بود. دومینیک جونز با 20 امتیاز، شش ریباند و هشت پاس منجر به گل در کنار اوجیلوی با 12 امتیاز، 11 ریباند و دو بلاک شات، بهترین بازیکنان دانشگاه آزاد بودند.

حماد سامری، سرمربی تیم نفت بعد از راهیابی تیمش به بازی نهایی گفت: برای پیروزی در این بازی، تمرکز زیادی داشتیم و صعود به فینال، کمترین حق بازیکنان ما بود. هواداران آبادانی، سنگ تمام گذاشتند و حتی لحظه ای دست از حمایت برنداشتند. حضور هواداران، ما را به تیمی بی رقیب تبدیل کرد.

فرزاد کوهیان، سرمربی تیم دانشگاه آزاد گفت: توپ های ما آنجا که باید وارد سبد تیم حریف می شد، نشد و نفت آبادان در مجموع بهتر از تیم ما بازی کرد. کوهیان درخصوص برخی حواشی ایجاد شده در این دیدار هم گفت: این حواشی از بازی اول تا پنجم وجود داشت و صحبت های زیادی شد که همه به ضرر تیم ما بود. به گزارش مهر، درگیری لفظی یکی دو بازیکن دو تیم به درگیری فیزیکی آنها انجامید که با مداخله بموقع مسئولان مربوط این غائله خاتمه یافت. فینال لیگ برتر بسکتبال از روز یکشنبه 31 اردیبهشت به میزبانی پتروشیمی بندرامام آغاز می شود. آخرین بار که تیم های تهرانی در فینال لیگ برتر بسکتبال حضور داشتند به رقابت های دوفصل قبل برمی گردد که تیم مهرام قهرمان شده بود. قهرمان این دوره از رقابت ها نیز با برتری سه از پنج بازی تعیین می شود.