آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۰
اقتصادی
۴

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان: شرایط ذوب آهن اصفهان از 20 سال پیش هم بدتر است

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت در مقایسه با 20 سال پیش با وضعیت بدتری روبه رو است.

صادقی در چهاردهمین همایش علمی، مهندسی معدن در دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: شرکت ذوب آهن اصفهان امروز در شرایط دشواری قرار گرفته و بدهی بسیار زیادی دارد، من به این شرکت برگشتم تا با کمک کارشناسان باتجربه، کارخانه را به روزرسانی کنیم.

وی ادامه داد: امروز ذوب آهن در مقایسه با 20 سال پیش در یک نقطه متوقف شده و علاوه بر این، استهلاک تجهیزات نیز باعث شده وضعیت نامطلوب تری نسبت به 20 سال پیش داشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه ایجاد واحد احیای مستقیم در شرکت ذوب آهن در دستور کار قرار گرفت اما به نتیجه خوبی نرسید، افزود: پتانسیل زغال سنگ کشور برای تولید کمتر از 3 میلیون تن فولاد کفاف می دهد و در عین حال، امکان مکانیزه کردن معادن زغال سنگ وجود ندارد، زیرا عمر این معادن بالا است و فقط در طبس می توانیم به صورت مکانیزه کار کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته سرمایه گذاری زیادی برای اجرای طرح توازن ذوب آهن انجام شد، اما درنهایت این طرح به نتیجه نرسید، زیرا نمی توانست مواد اولیه خود را تامین کند و علاوه بر این، طرح صبا نیز نهایی نشد.

به گزارش فارس، مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه، گفت: در حال حاضر صنعت راه خود را می رود و دانشگاه هم کار خود را انجام می دهد و این دو از هم بیگانه هستند.