آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۷۲
سیاست
۲

رئیس مجلس با انتقاد از کاستی ها در روند رای گیری: طرحی برای ساماندهی بهتر انتخابات ارائه شود

ایسنا: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی روز گذشته با تبریک پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، به کمیسیون شوراها ماموریت داد با همکاری مرکز پژوهش های مجلس، وزارت کشور و شورای نگهبان طرحی برای ساماندهی بهتر انتخابات ارائه دهد.

رئیس مجلس تصریح کرد: «در مسیر انتخابات مخصوصا روز رای گیری، برخی کاستی ها مشاهده شد از جمله زمان رای گیری که باعث خستگی مردم شد و همچنین درباره شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری منطبق با قانون اساسی نیاز به ضوابط روشن تر است؛ مخصوصا در زمینه مکانیزه کردن انتخابات که قبلا در قوانین مربوطه مورد تاکید واقع شده بود. از حالا پیگیری و نظارت شود که برای انتخابات بعدی، با شرایط آسان تری ملت عزیز رای خود را در صندوق ها بیندازند».

لاریجانی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با اشاره به اجلاس ریاض، گفت: اینکه رئیس جمهور آمریکا در ابتدای صحبتش گفت چقدر پول از دولت سعودی گرفته تا در این اجلاس شرکت کند، نکته جالبی است که قابل باور نبود به صورت علنی گفته شود. آمریکایی ها، ریاض را مرکز مبارزه با تروریسم اعلام کردند. کار درستی بود؛ زیرا مرکز صدور تروریسم همان جاست. اگر آمریکا موفق شود مانع ارسال پول، سلاح و افراد مسلح از عربستان به سایر نقاط شود، دیگر نه برج دوقلو در نیویورک منفجر می شود، نه هزاران نفر از مردم بی گناه عراق، سوریه و لبنان کشته و زخمی می شوند. او ادامه داد: از عجایب روزگار این است که سعودی ها و آمریکا علمدار مبارزه با تروریسم شدند. از گزارش اخیر مسئولان آمریکا درباره 11 سپتامبر از سوی القاعده هنوز چند ماه نمی گذرد که آنها مقامات سعودی را در ماجرای 11 سپتامبر دخیل دانستند. آیا تردیدی وجود دارد که داعش و النصره با کمک سعودی ها و برخی کشورهای کوچک منطقه، ایجاد و حمایت شده اند؟