آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۷۲
اقتصاد
۵

خبر

قراردادهای نفتی ایران با پیروزی روحانی سرعت می گیرد

ایسنا: تحلیلگران شرکت های «کورنراستون گلوبال آسوشیتس» و «اس وی بی انرژی» می گویند روحانی پس از پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ایران، برای پیشبرد برنامه های جذب سرمایه گذاران خارجی که برای افزایش تولید نفت ضروری است، در موقعیت قدرتمندتری قرار دارد. تلاش ایران برای جذب حدود صد میلیارد دلار برای توسعه بیش از 50 میدان نفتی و گاز طبیعی، با نزدیک شدن به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 19 می برابر با 29 اردیبهشت از پیشرفت بازمانده بود. استدلال های سیاسی روند تایید مفاد قرارداد را که دولت عرضه می کرد متوقف کرده بود.

جزئیات ورود قاچاق 30 هزار کولرگازی «جنرال» از گمرک

فارس: قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به کشف محموله قاچاقی کولر گازی (اسپیلت) در هفته گذشته اظهار کرد: این محموله در پنج انبار در شهر ری و یک انبار در اشتهارد کرج کشف شد که به شکل قطعات منفصله، از گمرکات مختلف وارد کشور شده بود. مسئولان گمرک معتقدند تخلف گمرکی بر مبنای قاعده «2 الف» انجام شده است. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه ارزش این محموله کشف شده 50 میلیارد تومان است، تصریح کرد: 30 هزار دستگاه اسپیلت کشف شده و واردات آن مربوط به نیمه دوم سال 95 است. به گفته خورشیدی، قطعات به شکل منفصل داخل کشور آمده و در انبارها تبدیل به کالای نهایی شده است.

اولتیماتوم برای بنگاه داری بانک ها

ایسنا: در تازه ترین مصوبه بانکی قرار بر این شده تا سقف مجاز بانک ها برای بنگاه داری از 40 درصد موجود به 20 درصد سرمایه پایه کاهش یابد. این در شرایطی است که درحال حاضر و با سقف فعلی نیز انحراف بانک ها از حد مجاز تعیین شده بسیار فراتر رفته و واگذاری های تکلیف شده به طور کامل محقق نشده است. همچنین در راستای کاهش حد مجاز بانک ها برای شرکت داری، مصوب شد از فعالیت در قالب صندوق های سرمایه گذاری خودداری کرده و صندوق ها را واگذار کنند.