آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۰۳
جهان
۲۰

پیشروی ارتش «اسد» و «حشد الشعبی» در مرزهای سوریه و عراق

ارتش سوریه به رغم هشدارهای مکرر امریکا مبنی بر متوقف کردن پیشروی ها به سمت منطقه التنف در مرز مشترک با عراق، در حومه شرقی السویداء در مرز با اردن به پیشروی هایی تازه دست یافت.

به گزارش ایسنا، همزمان با پیشروی ارتش سوریه در مرزهای مشترک با عراق، نیروهای حشد الشعبی نیز با حمایت ارتش عراق در منطقه صحرایی نزدیک مرزها به سمت گذرگاه الولید در حال حرکت هستند و تصور می شود هدف از این عملیات بنا به ادعای غربی ها ارتباط دادن سوریه و عراق از طریق صحرا به یکدیگر و با هدف تسلط بر دو گذرگاه التنف و الولید باشد.

نیروهای امریکایی ماه ها پیش به مخالفان سوریه کمک کردند تا منطقه الولید را از دست داعش آزاد کرده و از پایگاه التنف عملیات خود به سمت البوکمال سوریه را آغاز کنند. در مقابل ارتش سوریه نیز پس از درگیری های شدید با ارتش عشایر وابسته به اردن و امریکا توانست کنترل «سد الزلف» در حومه استان سویداء را در دست گرفته و به پیشروی خود در حومه شرقی این استان در مرز با اردن ادامه داده و به صحرای ریف دمشق برسد. در همین حال عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر نیز اعلام کرد قصد دارد برای نخستین بار اعزام نیروهای ارتش برای مبارزه با تروریسم در مثلث صحرایی (مرزهای اردن با عراق و سوریه) را بررسی کند.