آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۳
صفحه آخر
۱۲

ورود ارتش برزیل به خیابان ها برای سرکوب تظاهرات علیه فساد رئیس جمهور غربگرا

هزاران تن از مردم خشمگین برزیل در اعتراض به سیاست های دولت این کشور به خیابان ها آمدند و در پایتخت این کشور تظاهرات کردند و ارتش این کشور نیز برای سرکوب معترضان، به خیابان ها آمد.

تظاهرات گسترده روز چهارشنبه در منطقه دولتی شهر برازیلیا، برگزار شد، تظاهرکنندگان که تعداد آن بسیار زیاد گزارش شده، وزارت کشاورزی این کشور را به آتش کشیدند. در پی این اقدام و خسارت به اماکن دولتی، دولت برزیل از ارتش این کشور تقاضای کمک می کند.رائول یونگمن، وزیر دفاع برزیل ساعاتی بعد اعلام کرد که نظامیان در همه وزارت خانه ها مستقر و بر اوضاع مسلط شده اند. در این تظاهرات گسترده که علیه «میشل تمر» رئیس جمهوری برزیل صورت گرفت، 35 تا 100 هزار تن شرکت داشتند. سخنگوی وزارت کشاورزی اعلام کرد که تظاهرکنندگان فضای داخلی این ساختمان را به شدت ویران کرده اند. پلیس برزیل در برخورد با تظاهرکنندگان از گاز اشک آور برای مقابله با آنان استفاده کرد و مجبور شد چندین ساختمان را نیز تخلیه کند. گفته می شود در جریان این درگیری ها حدود 30 نفر زخمی شده اند. درگیری های روز چهار شنبه در پایتخت برزیل سنگین ترین درگیری در زمانی طولانی بود که با درخواست جنبش های اجتماعی برنامه ریزی شده بود.

به گزارش تسنیم، یکی از مهم ترین موضوع هایی که عامل اعتراض به دولت بوده، نوار صحبتی است که هفته گذشته در برزیل پخش شده و در آن صدای میچل تمر و «جوسلی باتیتسا»، رئیس بزرگ ترین شرکت گوشت دنیا ضبط شده است. در این نوار شنیده می شود که این بزرگ ترین شرکت گوشت دنیا طی سال های متمادی به سیاست مداران برزیلی رشوه پرداخت کرده است. میشل تمر، رئیس جمهوری کنونی برزیل، در سال گذشته میلادی (2016) جانشین دیلماروسف، رئیس جمهوری چپ گرای معزول برزیل شد. تمر که در آن زمان معاون رئیس جمهوری بود با اتحاد با نیروهای مخالف دولت امکان برکناری دیلما روسف را مهیا کرد. گفته می شود که خود «میشل تمر» یک عامل آمریکایی بوده است.