آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۳
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

استرالیا

العالم: وزیر مهاجرت استرالیا اعلام کرد: عناصر استرالیایی گروه های تروریستی در سوریه، بهتر است در همانجا بمانند و بمیرند و به استرالیا بازنگردند. وی شمار اتباع استرالیایی حاضر در سوریه را 600 نفر اعلام کرده است.

عملیات تروریستی اخیر داعش در منچستر، مردم کشورهای حامی تروریسم، از جمله استرالیا را به شدت وحشت زده کرده است.

کویت

راشاتودی: پنتاگون اعلام کرد، از سرنوشت بیش از یک میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی که برای ارتش عراق در نظر گرفته شده بود، خبر ندارد. این سلاح ها و تجهیزات وارد کویت شده بودند. «پاتریک ویلکن» عضو سازمان عفو بین الملل تلویحا اعلام کرد که این سلاح ها به دست عناصر داعش رسیده است.

انگلیس

خبرگزاری جمهوری اسلامی: دولت انگلیس تبادل اطلاعات با آمریکا در مورد حمله تروریستی منچستر را متوقف کرد. درز اطلاعات و جزئیات مربوط به این پرونده در رسانه های آمریکایی، لندن را عصبانی کرده است. انفجار انتحاری یک عضو داعش در منچستر که دوشنبه شب گذشته رخ داده است، جان 22 نفر را گرفت و بیش از 60 مجروح برجای گذاشت.

چین

تسنیم: یک فروند ناو آمریکایی بدون اجازه پکن، تا 12 مایلی جزیره مصنوعی چین در دریای جنوبی چین نزدیک شد، این نخستین بار در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است که واشنگتن حاکمیت چین بر جزایر مصنوعی در دریای مذکور را به چالش می کشد. همزمان، پکن اعلام کرد که قصد دارد، قدرت نیروی دریایی خود را تا سطح یک کلاس جهانی، گسترش دهد.

کره جنوبی

نیویورک تایمز: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی دیدارش با همتای فیلیپینی خود، به او گفته که واشنگتن دو فروند زیر دریایی هسته ای را به آب های شبه جزیره کره اعزام کرده است. پیش از این نیز گزارش شده که ترامپ اطلاعات امنیتی طبقه بندی شده را در اختیار وزیر خارجه روسیه قرار داده بود.

آلمان

اشپیگل: «مارتین شولتز» نامزد صدراعظمی آلمان از سوی حزب «سوسیال دموکرات» این کشور، عملیات پهپادهای آمریکایی در کشورهای دیگر را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت که این یک توهم سیاسی خطرناک است که اعتقاد داشته باشیم می توانیم با این کشتارهای هدفمند، صلح ایجاد کنیم.

ترکیه

فارس: درگیری میان نظامیان ترکیه و عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک)، مرگ 13 عضو «پ.ک.ک» و پنج سرباز ترکیه را به دنبال داشت. این درگیری ها در استان های شرقی «وان» و «حکاری» رخ داده است.