آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۳
شهرستان ها
۷

ستاد بازسازی مناطق زلزله زده در خراسان شمالی تشکیل شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استان خراسان شمالی گفت: با توجه به حساسیت مسئله ستاد بازسازی مناطق زلزله زده در استان خراسان شمالی با حضور دستگاه ها و سازمان های مربوطه تشکیل شد.

محمدحسین علی نیا در نخستین جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: در حال حاضر بحث اسکان موقت مردم در این مناطق از موضوعات مهم است چرا که مراحل بازسازی منازل مسکونی زمان بر است.

علی نیا افزود: جانمایی اسکان موقت باید به صورت کارشناسی باشد و اقدامات لازم برای تامین امکاناتی همچون آب و برق صورت پذیرد.

وی بیان داشت: بازسازی مناطق زلزله زده نیازمند برنامه ریزی دقیق است و بنابراین میزان آسیب ها و خسارات وارده باید به طور دقیق ارزیابی شود.معاون هماهنگی امور عمرانی استان خراسان شمالی تصریح کرد: مدیران بانک های استان نیز آمادگی لازم برای تسریع امور جهت ارائه تسهیلات مربوطه را دارند.

وی گفت: بیمه منازل روستایی تا سقف 15 میلیون از سوی استان از اقدامات موثر بود و موجب دلگرمی و همچنین کاهش بخشی از نگرانی های آنان شده است.

علی نیا با تاکید بر اینکه فرهنگ بیمه کردن منازل باید در سطح شهر ارتقاء یابد، گفت: در بحث پوشش بیمه ای شرکت های بیمه ای تعلل نکنند و روند ارزیابی و پرداخت خسارت های وارده را تسریع کنند. وی افزود: بیشترین میزان خسارت به واحدهای مسکونی در بخش گلستان شهر بجنورد بود که کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت ها به منازل هستند.