آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۳
شهرستان ها
۷

سالم سازی خزر در مازندران آغاز شد

طرح سالم سازی دریا در 330 کیلومتر از سواحل دریای خزر در مازندران با استقرار ناجیان غریق از روز سه شنبه دوم خرداد ماه آغاز شد.

ساری- خبرنگار کیهان: سخنگوی طرح سالم سازی دریای خزر در مازندران گفت که این طرح در 98 نقطه از سواحل دریای خزر در حوزه استحفاظی مازندران آغاز شده است.

عیسی قاسمی طوسی افزود: برای دسترس آسانتر مسافران و ساکنان به شنا در دریای خزر، طرح سالم سازی در مقایسه با سال گذشته در سه نقطه افزایش داده شد و اجرای این طرح تا پایان شهریورماه به مدت 120 روز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: برای کاهش غرق شدن مسافران در دریای خزر برای سال جاری 600 ناجی غریق با تجهیزات مدرن به خدمت گرفته شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران تجهیزات در اختیار ناجیان را کپسول نجات و موتور حمل غریق اعلام کرده است.

طوسی مزیت کسپول ها را که در قالب جلیقه های سنتی از طریق شرکت های دانش بنیان با سفارش مازندران ساخته شد را نجات حداقل 8 غریق به صورت همزمان و کاهش احتمال غرق شدن ناجی در هنگام امداد در دریا اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: با تجهیز ناجیان هلال احمر به این کپسول نجات، از این پس امدادگران می توانند در کمترین زمان بیشترین افراد در حال غرق را نجات دهند و زمان طولانی تری نیز در سطح آب خود و غریق را بدون حوادث احتمالی ناشی از ترکیدگی نگهدارند.

وی گفت که طرح سالم سازی دریای خزر در ماه رمضان نیز برای بهره گیری مسافران ادامه دارد اما مسافران نیز باید شئونات ماه رمضان را رعایت کنند.

سخنگوی طرح سالم سازی دریای خزر در مازندران اجرای طرح ارسال پیامک هشدار به تمام مسافران و ساکنان این خطه شمال کشور در صورت نزدیک شدن به سواحل خزر را از دیگر برنامه ها برای کاهش غریق اعلام کرد.

طوسی اظهارداشت: تمام افرادی که از تلفن همراه بهره می گیرند در صورت قرارگیری در300 تا 500 متری ساحل خزر این هشدار را برای حفظ سلامتشان و استفاده از طرح سالم سازی برای شنا دریافت می کنند.

در سال گذشته 79 نفر در سواحل دریای خزر در مازندران غرق شدند که بیش از 90 درصد از این افراد در خارج از طرح سالم سازی به دلیل آشنا نبودن با شنا جان خود را از دست دادند که بیشترین افراد غرق شده مربوط به استان تهران و 3 استان خراسان بودند.