آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

تهرانی ها رکورد محرومیت از رانندگی را زدند: توقیف بیش از 5 هزار جلد گواهینامه در سال 95

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا از توقیف پنج هزار و 200 جلد گواهینامه در سال 95 خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ احمد کرمی اسد گفت: در طول سال 1395، تعداد پنج هزار و 240 جلد گواهینامه در سراسر کشور به علت تخلفات رانندگی ضبط شده است، که از این تعداد گواهینامه، سه هزار و 166 جلد در حوزه برون شهری و پلیس راه ضبط شده و مابقی آن توسط پلیس درون شهری توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه درسال 95، تهران بزرگ با نزدیک به 650 جلد گواهینامه ضبط شده بیشترین تعداد گواهینامه های توقیفی را به خود اختصاص داده، ادامه داد: استان اصفهان با ضبط 574 جلد گواهینامه در رتبه دوم و در رتبه سوم استان زنجان با ضبط 292جلد گواهینامه، قرار دارند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در پاسخ به اینکه محرومیت از رانندگی چه مراحلی دارد، توضیح داد: سه مرحله وجود دارد. در مرحله اول، اگر متخلف به دلیل تخلفات 20 گانه 30 نمره منفی کسب کند به مدت سه ماه حق رانندگی ندارد. بعد از سه ماه با پرداخت جریمه مربوط مجددا می تواند وارد چرخه ترافیک شود. اگر مجددا 25 نمره منفی کسب کند وارد مرحله دوم شده و به مدت 6 ماه از رانندگی محروم می شود. بعد از 6 ماه، باز با پرداخت جریمه مربوط می تواند فرصتی برای رانندگی داشته باشد.

به گفته کرمی اسد، اگر راننده بازهم قوانین را رعایت نکند و 20 نمره منفی کسب کند وارد مرحله سوم شده و بعد از کسب این 20 نمره، گواهینامه او باطل می شود و تا یک سال حق رانندگی نخواهد داشت.