آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۰۵
فن آوری
۸
قاب فناوری

دوربین پوشیدنی هوشمند

میترا جلیلی

تاکنون دوربین های زیادی برای ثبت حرکات ورزشی به بازار آمده ولی Benjamin Button را می توان یک نمونه منحصربه فرد و دوربین پوشیدنی هوشمند دانست چرا که می تواند لحظات خاص زندگی را ثبت و ذخیره کند.

این دوربین که شبیه به یک دکمه بزرگ است، فیلم ویدئویی با 25 فریم در ثانیه ضبط می کند و با توجه به اینکه حدود 16گیگابایت محل ذخیره دارد می تواند فیلم های زیادی را در خود ذخیره کند. این دوربین با اندازه53 میلی متر حدود 65 گرم وزن دارد و دو دکمه آن، یکی لنز دوربین است و دیگری چراغ ال ای دی که شارژ پایین گوشی یا کمبود فضا برای ذخیره اطلاعات را نشان می دهد. این دوربین همچنین کاملا برای کودکان ایمن است و حتی اگر آن را به دهان ببرند مشکلی برای سلامت آنها پیش نمی آید. باتری این دوربین که با یک گیره به لباس وصل می شود، برای سه ساعت فیلمبرداری کافی است. سنسورهای این دوربین به صداهایی همچون جیغ کودکان، خنده، جست و خیز و... حساس هستند و به همین دلیل این صحنه ها را کاملا جذاب تصور می کنند و از همین بخش ها کلیپ هایی کوتاه تهیه کرده و در اختیار کاربر قرار می دهند هر چند کل فیلم نیز در اختیار کاربر قرار دارد و می تواند آن را مشاهده کند.

اگر لحظات خاصی هم مد نظر والدین باشد، می توان با کمک اپلیکیشن اندرویدی یا IOS که همراه با این دوربین ارائه می شود آنها را تگ کرد تا در نهایت از این لحظات کلیپ تهیه شود. این دوربین همچنین قابلیت اتصال به وای فای و اتصال کلیپ ها را دارد ولی برای جلوگیری از دستکاری کودکان و ارسال اشتباه تصاویر توسط آنان، وای فای فقط در زمانی فعال می شود که دوربین در شارژ قرار دارد و عملا از دسترس کودکان دور است. این دوربین ضد آب و گرد و غبار که در رنگ های کرمی، آبی و صورتی طراحی شده هم اکنون با بهای 179 دلار پیش فروش می شود و قرار است در دسامبر(آذرماه) راهی بازار شود.