آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۳
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: امضاکنندگان سند 2030 پاسخگوی مردم باشند

امام جمعه قم با اشاره به سند 2030 گفت: آنان که این سند را امضا کرده اند، به جای آنکه مردم را متهم کنند جواب درستی به امضای این سند بدهند.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، به انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و ابراز داشت: مقام معظم رهبری پیروز اصلی انتخابات را مردم دانستند اما می گوییم، ما پیروزی اصلی انتخابات را مدیون شما رهبر عزیزمان هستیم.

وی گفت: مردم در کمال وقار و امنیت با حضور حداکثری ندای رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند، گرچه برخی مسائل جزیی خاطر مردم را مکدر کرد، در زمان مناظرات برخی مطالب گفته شد که مردم را آزرده خاطر کرد، پیشنهاد می شود در این مناظرات یک مدیر نیز داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره سند 2030 بیان داشت: آنان که این سند را امضا کرده اند، به جای آنکه مردم را متهم کنند جواب درستی به امضای این سند بدهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) درباره اهداف سفر ترامپ به منطقه، گفت: یکی از آثار شوم ترامپ حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم بود، مشابه همین عمل ناجوانمردانه را سعودی ها علیه شیعیان حجاز داشتند که ما هر دو را محکوم کرده و یقین داریم که کسانی که غیرتمندانه در برابر آل سعود ایستاده اند، به پیروزی خواهند رسید.

امام جمعه قم با بیان اینکه تقوا برای سایر ارزش ها به منزله کلید است، اظهار داشت: انسان برای دستیابی به سایر ارزش ها، حتما باید از باب تقوا وارد شود، بنابراین تقوا روح ارزش ها است.

وی خاطرنشان کرد: همیشه انسان باید در زندگی خود خط قرمزهایی داشته باشد که هیچ کس حق عبور از این خطوط را نداشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه استغفار برای کسی مفید و موثر است که اثربخش باشد، تصریح کرد: کسی حق ندارد برای مشرکان و منافقان طلب استغفار و آمرزش کند، حتی پیامبر اکرم(ص) و مومنان نیز مستثنی نشده اند، چگونه است که در این دوران عده ای برای منافقان دل می سوزانند؟