آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۳
جهان
۶

رئیس جمهوری بدون «اتیکت دیپلماتیک»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار پس از ورود به کاخ سفید، روز پنجشنبه در نشست سران کشورهای عضو ناتو شرکت کرد و مثل چند ماه گذشته، سخنانی بر زبان آورد و اقداماتی انجام داد که واکنش های مختلفی به همراه داشت.

به گزارش منابع خبری، وی در سخنرانی خود در بروکسل که بسیاری آن را نامتعارف توصیف کرده اند، با لحنی صریح از دیگر کشورها خواست «سهم منصفانه» خود را در بودجه ناتو بپردازند. او خطاب به رهبران متعجب کشورهای عضو ناتو، با بیان این که تهدیدات گسترده و روزافزونی در برابر این پیمان وجود دارد، گفت: اگر کشورهای ناتو سهم خود را کامل پرداخته بودند، ناتو قدرتی بیش از آنچه الان دارد، داشت. رئیس جمهور آمریکا با بیان این که میزان هزینه واشنگتن برای ناتو بیش از بودجه تخصیص یافته کل دیگر کشورهای عضو بوده، کنایه ای هم به افتتاح ساختمان جدید این سازمان زد.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.