آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۳
دانش
۷
گجت ها

گجتی برای یادداشت برداری آسان

مترجم: صالح سپهری فرد
منبع: indiegogo.com

یادداشت برداری در کلاس یا همان جزوه نویسی، نقش مهمی در یادگیری و به خاطر سپردن موثر اطلاعات دارد. همچنین در بسیاری از موقعیت های شغلی نظیر جلسات نیز باید از نکات مهم یادداشت برداشت تا به این ترتیب بتوان از آنها در آینده استفاده کرد، اما مشکل اینجاست که گاه طی یادداشت برداری، حواسمان به نوشتن معطوف شده و از تمرکز کامل به حرف های گفته شده محروم می شویم.

در اینجاست که گجت جدیدی به نام «تایتان نت» (Titan Note) می تواند سودمند باشد. تایتان نت یک دستگاه هوشمند و قابل حمل است که می تواند صدا را به متن تبدیل کند. از این وسیله می توان برای تسهیل یادداشت برداری در کلاس یا جلسات کاری بهره گرفت و به این ترتیب در وقت و انرژی صرفه جویی کرد. تایتان نت به شکل یک استوانه کوچک است که از میکروفنی با فناوری پیشرفته بهره می برد. این میکروفن از قابلیت دریافت صدا با زوایه 360 درجه برخوردار است. به این ترتیب، تایتان نت می تواند صدای محیط اطراف را به صورت شفاف دریافت کند. همچنین این میکروفن از فناوری خنثی سازی نویز نیز برخوردار است و در نتیجه، صداهای اضافه موجود در محیط را در نظر نمی گیرد. تایتان نت پس از دریافت صدا آن را به اپلیکیشن ویژه ای در گوشی هوشمند کاربر خود ارسال می کند. این اپلیکیشن مجهز به فناوری تشخیص صداست و می تواند گفته های فرد مورد نظر را به متن تبدیل کند. این اپلیکیشن همچنین از قابلیت ترجمه همزمان گفته ها برخوردار است. بعلاوه کاربر می تواند متن مورد نظر را ویرایش کرده، نکات مهم آن را انتخاب کرده و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

تایتان نت کاربردهای دیگری نیز دارد. ازجمله این که این گجت در خود یک پاوربانک دارد و از آن می توان برای شارژ گوشی یا گجت های الکترونیکی دیگر استفاده کرد. همچنین تایتان نت دارای یک بلندگو ست که با اتصال آن به گوشی هوشمند یا تبلت، امکان پخش فایل های صوتی مورد نظر کاربر فراهم می شود.

تایتان نت قرار است بزودی با قیمت 150 دلار (حدود 565 هزار تومان) به بازار عرضه شود. ناگفته نماند قابلیت تبدیل صدا به متن صرفا برای زبان انگلیسی کاربرد داشته و به همین دلیل نمی توان در محیط های فارسی زبان از آن استفاده کرد.