آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۳
حوادث
۱۹

سناریوی زوج سرایدار برای سرقت میلیاردی

زوج سرایدار که نقشه سرقت میلیاردی از گاوصندوق صاحبخانه را اجرا کرده بودند، با ردیابی تجهیزات سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، ساعت 6 عصر 21 اردیبهشت امسال سرقت خانه ای در خیابان قندی به پلیس گزارش شد.

مالباخته پس از اطلاع از موضوع سرقت با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: در زمان سرقت همراه اعضای خانواده ام در مسافرت شمال کشور بودم و از طریق تماس سرایدار، در جریان سرقت قرار گرفتم. داخل گاوصندوق مقدار زیادی طلا و جواهرات و همچنین 31میلیون تومان وجه نقد و دلار، به ارزش بیش از یک میلیارد تومان قرار داشت که تمام آنها سرقت شده است.

همسر سرایدار به نام مریم 31 ساله در تحقیقات گفت: ساعت 5 عصر، پس از خرید به خانه آمدم. زمانی که وارد خانه شدم، همسرم حمید را با دست و پای بسته در طبقه همکف دیدم. حمید عنوان کرد که سه مرد تحت عنوان مامور اداره آب و فاضلاب به در خانه مراجعه و با تهدید چاقو وارد خانه شده و پس از ضرب و شتم و بستن دست و پاهایش، به طبقه دوم ساختمان رفته و با تخریب گاوصندوق اقدام به سرقت تمام طلا و جواهرات و پول های صاحبخانه از داخل گاوصندوق کردند.

حمید هم در تحقیقات اظهارات همسرش را تکرار کرد.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: بازبینی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته ساختمان مجاور محل سرقت و همچنین شعبه بانک ابتدای خیابان نشان داد که در ساعت اعلامی برای سرقت، هیچ گونه تصویری درخصوص تردد سه مرد در محدوده سرقت با مشخصات ارائه شده از سوی سرایدار وجود ندارد.

ماموران با بررسی تجهیزات سرقت متوجه شدند که این ابزار نو بوده و از مغازه ابزار فروشی در حوالی سیدخندان خریداری شده است. با بررسی دوربین این مغازه مشخص شد که تجهیزات توسط سرایدار خریداری شده است.

با کشف این سرنخ ها حمید و همسرش دستگیر شده و در بازجویی ها به سرقت اعتراف کردند.

حمید در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: سه سال است در این ساختمان به عنوان سرایدار مشغول به کار هستم. روز قبل از سرقت، همسر مالباخته به من اطلاع داد که قصد سفر به رامسر را دارند. با اطلاع از غیبت چند روزه ساکنان خانه، طبق نقشه سرقت عمل کردیم.