آرشیو شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۳
حوادث
۱۹

پلیس بازی مرد همسایه، راز جنایت را فاش کرد

مردی که یکی از شرکای مالی اش را کشته و جسدش را داخل گونی انداخته بود برای گمراه کردن ذهن همسایه ها، مدعی شد در گونی یک گربه مرده انداخته است. حکم قصاص عامل قتل در دیوان عالی کشور تائید شده است.

به گزارش جام جم، دوم آذر 93، مردی در تماس با پلیس پایتخت از کشف جسد مردی میانسال در یک گونی خبر داد. او به ماموران گفت: «امروز همسایه ام را در راه پله دیدم که بسختی یگ گونی را حمل می کرد. بوی خیلی بدی در فضا پیچیده بود. از او پرسیدم داخل گونی چیست؟ گفت یک گربه مرده درون آن است و می خواهد گونی را در خیابان بگذارد. وقتی گونی را رها کرد آن را وارسی کردم و جسد مردی را داخلش دیدم.»

با ثبت این اظهارات، متهم تحت تعقیب قرار گرفت و مدتی بعد دستگیر شد. او در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «با مقتول سر 20 میلیون تومان اختلاف مالی داشتم. روز حادثه به خانه ام آمده بود تا درباره همین مشکل حرف بزنیم، اما سر مبلغ درگیر شدیم و من با مشت به سرش زدم. وقتی روی زمین افتاد، متوجه شدم فوت کرده. جسدش را داخل یک گونی انداختم و بسختی بلند کردم. می خواستم کنار خیابان بگذارم که یکی از همسایه ها مرا دید. او به بوی تعفن شک کرده بود که برای گمراه کردنش مدعی شدم یک گربه مرده درون گونی است.»

با اعتراف متهم، کیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. متهم در این شعبه با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. چندی پیش این حکم در دیوان عالی کشور تائید شد تا متهم در آستانه قصاص قرار گیرد.