آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۵
شهرستان ها
۷

کارخانه روغن کشی کنجد در قلعه گنج به بهره برداری رسید

کارخانه روغن کشی کنجد در شهرستان قلعه گنج واقع در استان کرمان با حضور محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار قلعه گنج گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع با 23 میلیارد ریال و با ظرفیت پذیرش یکهزار و 500 تن کنجد درسال و در هر ساعت تولید 210 کیلوگرم روغن به بهره برداری رسید.

وحدت عیدی اظهار کرد:هم اکنون 14 نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند که در آینده ای نزدیک این تعداد بیشتر هم خواهد شد.

وی به قرارداد کشت 200هکتار هویج سیاه از سوی بنیاد مستضعفان با کشاورزان این شهرستان اشاره کرد و گفت: این قرارداد در راستای کشت جایگزین برای بهره وری مناسب از منابع آبی انجام می گیرد و در این راستا بنیاد مستضعفان محصول هویج سیاه را از کشاورزان خریداری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همچنین با حضور رئیس سازمان بنیاد مستضعفان 6 دستگاه خودرو سواری شهری به همت بنیاد علوی، بانک سینا و کمیته امداد امام خمینی (ره) به 6 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اهدا شد.

براساس این گزارش رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان از بیمارستان 32 تختخوابی و طرح های خرد این شهرستان بازدید و همچنین 220 گواهینامه دوره آموزشی قالی بافی به کارآموزان خبره اهدا شد.

طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی های بومی و محلی و براساس توافق استانداری کرمان و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از 2 سال قبل در شهرستان قلعه گنج در دست اجراست.

شهرستان قلعه گنج از سال 93 طی تفاهم نامه دولت با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.