آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۵
اقتصادی
۴

رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار: مهم ترین مشکل جامعه بیکاری است

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار می گوید: اکنون وقت آن رسیده که به شکل عملی از رکود خارج شویم و برای اشتغال جوانان تحصیلکرده و رونق کسب و کار یک برنامه اساسی ارائه کنیم.

اولیا علی بیگی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز مهمترین مشکل جامعه اشتغال و بیکاری است و بیکاری در سطح جامعه یک دغدغه اساسی برای هر خانواده ایرانی و یک چالش بزرگ برای دولت دوازدهم است لذا انتظار مردم و جامعه از دولت دوازدهم توجه و اهتمام بیشتر به موضوع بیکاری و اشتغال جوانان است.

وی ادامه داد: روحانی قطعا این مسئله را مدنظر خواهند داشت که رایی که به ایشان داده شده به معنای رضایت صددرصد از عملکرد دولت یازدهم نیست و مردم با وجود آنکه به لحاظ اقتصادی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند اما با شکوه به صحنه آمدند و به رئیس جمهور اعتماد کردند؛ لذا اعتقادم این است که با چنین رایی دولت دوازدهم باید تلاش بیشتری صورت دهد تا حق واقعی مردم ادا شود.

وی خاطرنشان کرد: در مبحث اشتغال نیازمند یک برنامه کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت هستیم که نیازهای جامعه را در سطح استانها بررسی و ظرفیتهای موجود در هر منطقه را به دقت شناسایی کند. به عنوان مثال کرمانشاه که رتبه اول بیکاری را دارد، در بخش کشاورزی از ظرفیتها و استعدادهای بالایی برخوردار است که باید در این زمینه سرمایه گذاری و اشتغالزایی شود.

به گفته این مقام مسئول کارگری در تمام طرح هایی که در وزارت کار با هدف ایجاد اشتغال طراحی و اجرا می شود، باید مدت زمان و هزینه، میزان بهره وری و نتیجه اجرای طرح به طور کارشناسی پیش بینی شود تا طرح به شکست منتهی نشود و اهداف اشتغال طرح در ابعاد گسترده محقق شود.