آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سرقت 5 میلیارد تومانی از انبارهای تجاری

سارقان انبارهای کالاهای تجاری محدوده خیابان فدائیان اسلام که اقدام به کلاهبرداری پنج میلیارد تومانی از مستاجران این انبارها کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، 29 اردیبشهت ماه سال جاری در پی مراجعه و طرح شکایت چند مالباخته در کلانتری 158 کیانشهر مبنی بر سرقت های مشابه از انبارهای تجاری شان در محدوده خیابان فدائیان اسلام، پرونده مقدماتی در این خصوص با موضوع «سرقت اماکن» تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول داسرای ناحیه 14 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان که انبارهای تجاری آنان همگی به شیوه ای مشابه و یک تاریخ مورد سرقت قرار گرفته بود، پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که از سال گذشته هر کدامشان به صورت جداگانه برای نگهداری کالا و لوازم خانگی تجاری اقدام به کرایه انبار از شخصی به نام «ج. ب» (55 ساله) به عنوان متصدی و مالک بنگاه کرده اند اما پس از پایان تعطیلات هفته، تمامی آنان پس از مراجعت به انبارهای محل کارشان اطلاع پیدا کردند که انبارها مورد سرقت سارق یا سارقین قرار گرفته و همزمان متصدی و مالک بنگاه نیز ناپدید شده است.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با مراجعه به محل سرقت اطلاع پیدا کردند که محل سرقت فاقد هرگونه سیستم ضبط تصاویر است! که با شناسایی دوربین های مداربسته در حوالی بنگاه اقدام به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته آنها کرده و اطمینان پیدا کردند که در تمامی سرقت ها از یک دستگاه وانت سفیدرنگ و یک دستگاه خاور استفاده شده است.

همزمان با شناسایی خودروهای استفاده شده در سرقت از انبارها، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که بر خلاف تصور مالباختگان مبنی بر مالکیت بنگاه به شخص «ج»، وی از اواخر سال گذشته اقدام به کرایه بنگاه از مالک حقیقی آن کرده و خود وی نیز از مجرمین سابقه دار در زمینه جعل، سرقت و خیانت در امانت بوده و در حال حاضر نیز دارای محکومیت قطعی از سوی دستگاه قضایی است.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبرشناسایی و دستگیری همه عوامل این سرقت ها، گفت: با هماهنگی انجام شده، تمامی اموال مکشوفه که در منطقه صفادشت کرج پنهان شده بود به تهران منتقل و برابر دستور مقام مسئول به صاحبان آنها مسترد شد؛ متهمین پرونده نیز با صدور قرارهای قانونی روانه زندان شدند.