آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۵
اخبار کشور
۱۰

با تصمیم هیئت منصفه مطبوعات، سایت «رجا نیوز» از شکایت وزارت اطلاعات تبرئه شد

به دنبال شکایت وزارت اطلاعات از سایت خبری «رجانیوز»، مدیر مسئول این پایگاه اطلاع رسانی دیروز در دادگاه مطبوعات استان تهران حاضر و پس از دفاع از خود تبرئه شد.

به گزارش رجانیوز، موضوع این شکایت مربوط به انتشار گزارشی درباره برپایی ستاد انتخاباتی «سید محمود علوی» و «حسن روحانی» توسط «شبدوست مالامیری»، یکی از بدهکاران بزرگ بانکی و مفسدین اقتصادی بود.

«شبدوست مالامیری» یکی از اعضای باند «سرخه ای ها» به شمار می رود که در پرونده بزرگ اختلاس بانک ملت جزء متهمین اصلی بوده و پرونده وی در حال رسیدگی است.

سایت خبری «رجانیوز» در گزارش خود با اشاره به این موضوع از وزیر اطلاعات پرسیده بود که علت سکوت درباره مفاسد «شبدوست مالامیری» چیست و ارتباطی به هزینه کردهای انتخاباتی او دارد؟!

این اولین برخورد با رسانه های منتقد دولت پس از برگزاری انتخابات و روشن شدن نتیجه انتخابات به شمار می رود.

این در حالی است که حسن روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اش در تاریخ 12 مرداد سال 92 گفته بود: «خدایا به تو پناه می برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان.»

رفتارهای دولت با منتقدین و برچسب زدن به آنها با القاب مختلف از سوی دولتمردان به رویه ای عادی از سوی دولت یازدهم و شاید دولت دوازدهم تبدیل شده است.

در همین حال دادگاه رسیدگی به پرونده های مدیران مسئول سایت خبری تحلیلی رجانیوز و ماهنامه مهرنامه، صبح دیروز در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی و با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان تهران برگزار شد.

پرونده مدیر مسئول رجانیوز با شکایت مدیر کل حقوقی وزارت اطلاعات و به اتهام انتشار مطالب غیر واقع تشکیل شده بود که هیئت منصفه مطبوعات پس از استماع شکایت شاکی و دفاعیات میثم نیلی، مدیر مسئول رجانیوز را در ارتباط با عنوان اتهامی انتسابی، مجرم نشناخت.

پرونده مدیر مسئول ماهنامه مهرنامه نیز با اعلام جرم دادسرای فرهنگ و رسانه و به اتهام نشر مطالب خلاف عفت عمومی و موازین اسلامی تشکیل شده بود که اعضای هیئت منصفه مطبوعات پس از استماع کیفرخواست و دفاعیات متهم، مدیر مسئول نشریه مهرنامه را در ارتباط با عنوان اتهامی مجرم شناختند و مستحق تخفیف در مجازات ندانستند.