آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۵
جامعه
۱۷

فرزندان شهدای مدافع حرم در اولویت مدارس شاهد

سرپرست مدارس شاهد کشور گفت: فرزندان شهدای مدافع حرم در اولویت نخست ثبت نام مدارس شاهد قرار دارند و سهمیه ویژه ای در این مدارس برای آنها در نظر گرفته شده است.

محمدرضا رزاقی با بیان این که دانش آموزان عادی بدون سهمیه نیز امسال می توانند در مدارس شاهد با پرداخت شهریه ثبت نام کنند، عنوان کرد: مدارس شاهد برای فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بالای 50 درصد و فرزندان ایثارگران و آزادگان رایگان است و برای ثبت نام دانش آموزان عادی از 380 هزار تا 580 هزار تومان برای دوره ابتدایی دریافت می شود.

او با اشاره به شهریه دوره های متوسطه، در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: شهریه مدارس شاهد برای دوره اول متوسطه از 440 هزار تا 660 هزار تومان و برای دوره دوم متوسطه از 530 هزار تا 860 هزار تومان است. به گفته او، خانواده ها با مراجعه با پایگاه اینترنتی saja.medu.ir و وارد کردن کد ملی دانش آموز می توانند نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

رزاقی با بیان این که ظرفیت پذیرش مدارس شاهد در هر استان متفاوت است و دانش آموزان حافظ قرآن یا دانش آموزانی که فعالیت های ویژه فرهنگی و آموزشی دارند نیز بر اساس امتیاز کسب شده می توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند، عنوان کرد: نتایج ثبت نام اینترنتی دانش آموزان ابتدایی چهارم تیر و نتایج ثبت نام دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه تا هفتم مرداد اعلام خواهد شد. به گفته سرپرست مدارس شاهد، تعداد مدارس شاهد امسال نسبت به پارسال افزایشی نداشته است و در سال تحصیلی آینده نیز 1350 مدرسه شاهد فعال خواهد بود.