آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۷۷
سیاست
۷

رئیسی: توهین و ناسزا فضای جهاد را سرد نخواهد کرد

انتخابات تمام شده اما نامزد ناکام هنوز در حال و هوای انتخابات است. ابراهیم رئیسی حملات سختی در سخنرانی خود در مشهد به دولت داشته و خود را «وکیل و صدای مردم محروم» خوانده است. او گفته است: «توهین و ناسزا به فردی مثل سید ابراهیم رئیسی این فضای جهاد را سرد نخواهد کرد». واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به سخنان رئیسی جالب بود. کاربران شبکه های اجتماعی نوشته اند: «آقای رئیسی یادش رفته که انتخابات تمام شده است». یا: «جای این حرف ها در مناظره های انتخاباتی بود».

ابراهیم رئیسی گفته است: «مهندسی کردن آرای مردم امری ناپسند است. چیزی که بیش از همه بر جان و دل من گران آمد، این بود که برای حوزه هایی که احتمال رای دادن به رقیب بیشتر بود، تعرفه ها را پنج، شش ساعت دیرتر رساندند... مردم مثل همیشه کم نگذاشتند، اما مسئولین کم گذاشتند. مردمی به پای صندوق ها آمدند اما فقط به جرم اینکه می خواهند به رقیب دولت رای بدهند، ساعت ها پشت در معطل شدند... اکثر وزارتخانه ها، استانداری ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهداری ها به ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت تبدیل شد. مگر در قانون نهی نشده که نباید از امکانات دولتی بهره برد؟... دولتی که نمی تواند به قانون عمل کند نباید وارد عرصه انتخابات شود. باید از مردمی که ساعات بسیاری در پشت صندوق های رای منتظر ماندند عذرخواهی کنند... لحظه ای از پیگیری مطالبات مردم خسته نمی شویم و با تهمت ها عرصه دفاع از مردم و ارزش های انقلاب را خالی نخواهیم کرد».

اصولگرایان که این روزها به شدت بر طبل تخلفات گسترده و ساماندهی شده می کوبند، برای نخستین بار نامزد انتخاباتی شان از عبارت «مهندسی انتخابات» استفاده کرده است. اصطلاحی که تاکنون خط قرمز این جریان بود.