آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۷۷
سیاست
۱۹

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات نبویان: حتما به دستگاه قضا خواهیم رفت

تخریب دولت و دستگاه دیپلماسی موضوع تازه ای نیست و دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود با آن مواجه بوده است. تازه ترین نمونه از این گونه تخریب ها اظهارات سیدمحمود نبویان، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی است. او در یک سخنرانی گفته بود «ایران هسته ای اش را داد تا رابطه بانکی برقرار شود، اما رابطه بانکی برقرار نشده است و یک سال ونیم است که آنها اجرا نمی کنند و برای برقراری رابطه بانکی یک شرط جدید گذاشته اند و گفته اند به شرطی رابطه بانکی را برقرار می کنیم که حاج قاسم سلیمانی را به ما تحویل دهید و رفته اند تعهد این کار را به آمریکا داده اند و برگشته اند، به خدا قسم. وزیر مملکت رفته است این تعهد (تحویل سردار سلیمانی) را به FATF (گروه مالی بین المللی) داده است».

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست خبری دیروز در واکنش به این اظهارات گفت: «این نوع صحبت ها بی پروا و ناپسند است و نمی توانم باور کنم در ایران کسی بتواند تا این حد سخن غلط و دروغ بگوید. سیاست ما در وزارت خارجه همواره سیاست صبر و مدارا بود و به قوه قضائیه مراجعه نکرده ایم، اما (اگر) این بحث جدی باشد حتما به دستگاه قضا خواهیم رفت؛ زیرا این اتهام بزرگی است که علیه مسئولان کشور گفته می شود».

گفتنی است ادعای نبویان موجب شد محمدجواد ظریف نیز در مقابل آن سکوت نکند. وزیر امور خارجه کشورمان بعد از انتشار فایل صوتی این اظهارات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار/ که رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند». ظریف پیش از این نیز در مصاحبه ای با انتخاب به آشنایی بیش از 20 ساله خود با سردار سلیمانی و همکاری های لازم در جریان مذاکرات افغانستان و عراق اشاره کرده بود.