آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۰۸
حوادث
۱۷

معرفی دو مظنون در آتش سوزی مرگبار خانه قدیمی

گروه حوادث / مظنونان پرونده حریق عمدی که به مرگ دو مرد در خانه قدیمی خیابان سبلان انجامید، پس از حضور در دادسرای جنایی، اتهامات خود را رد کرده و دو دوستشان را به عنوان عاملان ماجرا معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، دراین آتش سوزی مرگبار که ساعت 2:45 دقیقه بامداد جمعه 5 خرداد رخ داد، دو مرد جوان در خانه دو طبقه قدیمی واقع در خیابان سبلان جنوبی جان باختند.ازآنجا که شواهد موجود در صحنه نشان از عمدی بودن آتش سوزی داشت، تحقیقات پلیسی با تمرکز برفرضیه قتل آغاز شد. از سوی دیگرامیر، برادر یکی از قربانیان درتحقیقات، پسری به نام کامران را عامل این حادثه معرفی کرد.او گفت: «مدتی قبل با دختری به نام سهیلا آشنا شدم و بعدها فهمیدم او 5 ماه قبل از آشنایی مان، با کامران ارتباط داشته اما به دلیل اختلافاتی با او قطع رابطه کرده است. من با کامران قبل از این اتفاق هم اختلافاتی داشتیم و حتی یک بار با قمه ضربه ای به دستش زدم. او کینه زیادی نسبت به من داشت و چند باری هم خانه ما را آتش زده بود اما به سرعت مهار شده بود. شب حادثه من و سهیلا داخل خانه در طبقه پایین بودیم و برادرم و دوستش طبقه بالا بودند. خانه که آتش گرفت ما فرار کردیم اما آتش در طبقه بالا آنقدر زیاد بود که آنها نتوانستند از ساختمان خارج شوند.»

با اظهارات امیر، تحقیقات در این خصوص ادامه یافت و کامران و برادرش بازداشت شدند. دو پسر جوان ابتدا منکراطلاع از ماجرا شدند اما در ادامه تحقیقات کامران لب به اعتراف گشود و گفت: «با مقتول و برادرهایش از مدت ها قبل اختلاف داشتم اما اختلافمان در حد آتش زدن خانه شان نبود. شب حادثه با دوتن ازدوستانم به نام های سهیل و پیام، در حال کشیدن قلیان بودیم که صحبت از امیر شد و آنها گفتند که قصد دارند از او انتقام بگیرند. بعد هم از باک موتورشان بنزین کشیده و داخل بطری ریختند. آنها برای آتش زدن خانه امیر از من و برادرم جدا شدند و دیگر خبری از آنها نداشتم تا اینکه خبر آتش سوزی و مرگ برادر امیر و دوستش را شنیدم.»با این اعترافات بازپرس جنایی دستور بازداشت دو مظنون جدید را صادر کرد.