آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۶
ورزش ایران
۱۰

جدایی جوانان از ورزش

یکی از مهم ترین انتقاداتی که به وزیر ورزش و جوانان شده ضعف در بخش معاونت جوانان این وزارتخانه است. نماینده ها و کارشناسان زیادی از وزیر ورزش و جوانان بابت این موضوع گلایه داشتند. هم از گودرزی و هم از سلطانی فر؛ حتی بارها گودرزی را به مجلس کشاندند و بابت توجه نکردن وی به این بخش به او تذکر دادند.

با این حال یک نکته بسیار مهم در این میان گم شده بود و آن این که شرح وظایف و البته بودجه ای که قرار بود بعد از شش ماه پس از ادغام سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش به مجلس برود و تائید شود و سپس به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شود با پنج سال و شش ماه تاخیر هنوز در دست بررسی کمیسیون هاست.

علی ادیانی، نماینده مردم قائمشهر می گوید: در حالی «پس از گذشت بیش از شش سال لایحه «اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان» اخیرا در دست کمیسیون های مختلف مجلس برای بررسی قرار گرفته است که با وجود آغاز بررسی این لایحه در مجلس، رئیس جمهور بتازگی در نامه ای به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی دستور احیای سازمان ملی جوانان را داده است. این خبر که در راهروهای مجلس تائید و تکذیب می شود، اما با خروج لایحه بررسی بودجه به نظر می رسد این اتفاق رخ می دهد، هر چند این موضوع هم هنوز در مجلس رسمی نیست.

مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون برنامه و بودجه، به خانه ملت می گوید: از آنجا که کمیسیون برنامه در جریان استرداد لایحه شرح وظایف وزارت ورزش قرار نگرفته است، لایحه را مورد بررسی قرار داده است. اما نتیجه بررسی ها به کمیسیون اصلی ارجاع می شود و این کمیسیون درخصوص نتایج بررسی های کمیسیون های فرعی و ارسال لایحه به صحن علنی تصمیم گیری می کند.