آرشیو چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۷
ایران
۱۵

نگرانی از افزایش آتش سوزی در باغات قزوین

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از افزایش آمار حریق علف های هرز و باغات در قزوین خبر داد و گفت: افزایش آمار آتش سوزی باغات و علفزارها نگران کننده است.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل ذوالقدر افزود: هرساله با شروع فصل گرما شاهد اعلام آتش سوزی گسترده در مزارع، علف های هرز، باغات سنتی شهر و بعضی درختان در سطح شهر هستیم، به طوری که امسال تماس های مردمی شهروندان با سامانه 125 از ابتدای خرداد منجر به اعزام کارکنان این سازمان به 14 مورد عملیات اطفای حریق در این خصوص شده است.

وی با اشاره به آمار 823 موردی حریق علف های هرز در سال 1395 افزود: امسال نیز با توجه به بارش مناسب نزولات آسمانی، پوشش گیاهی در سطح باغ های قزوین و زمین های غیرمحصور، رشد و افزایشی قابل توجه داشته و لازم است باغداران به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی های احتمالی نسبت به کنترل علف های هرز و رسیدگی به زمین های خود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: از همه باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین های غیرمحصور استقرار دارند تقاضا می شود نسبت به اقداماتی مانند علف زنی در باغات خود اقدام کرده و با این عمل از بروز و سرایت احتمالی آتش سوزی جلوگیری کنند.