آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۹
صفحه آخر
۱۲

حمله نظامیان سعودی به شیعیان قطیف با آرپی جی!2 شهروند عربستانی به شهادت رسیدند

منابع خبری اعلام کردند، نظامیان سعودی این بار با استفاده از آرپی جی به شیعیان منطقه قطیف حمله کرده و دو نفر را به شهادت رسانده اند. مقامات سعودی می گویند این دو بر اثر یک انفجار جان باخته اند!

اواخر هفته گذشته نظامیان سعودی حمله ای جدید علیه شیعیان شرق عربستان انجام دادند که خبرها در مورد چگونگی آن ضد و نقیض است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری العربیه متعلق به سعودی ها از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یکی از خیابان های «القطیف» در شرق عربستان خبر داده است. این انفجار در حوالی یک مسجد در شهر شیعه نشین قطیف رخ داده است. انفجار مذکور دو شهید به نام های «محمد آل صویمل» اهل عوامیه و «فاضل آل حماده» اهل قطیف برجای گذاشته است. برخی منابع خبری اما گزارش داده اند یک خودروی بمب گذاری شده عامل این انفجار بوده اما منابع محلی و شاهدان عینی می گویند نظامیان سعودی با آرپی جی خودروی این دو را هدف قرار داده است. گمانه زنی اولیه هم درباره انفجار قطیف نشان می دهد نظامیان وابسته به رژیم آل سعود شهروندان سعودی را هدف حملات خمپاره ای خود قرار داده اند. برخی دیگر نیز اعلام کرده اند که انفجار درپی شلیک «آرپی جی» از سوی نظامیان سعودی رخ داده است. این چهارمین حمله در استان القطیف ظرف یک ماه گذشته است.

این حمله در حالی صورت می گیرد که در سه هفته گذشته نیروهای امنیتی سعودی طی چند نوبت به العوامیه و به طور مشخص روستای باستانی المسوره حمله کرده و منازل زیادی را تخریب کرده اند. المسوره، زادگاه شهید آیت الله نمر و الهام بخش معترضان در شرق عربستان است.