آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۹
شهرستان ها
۷

2 کشتارگاه سنتی در شهرهای رزن و تویسرکان تعطیل شد

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده است، گفت: مجوز تعطیلی دو کشتارگاه سنتی در شهرستان های رزن و تویسرکان اخذ شده است.

همدان- خبرنگار کیهان: محمودرضا رسولی خاطرنشان کرد: با احداث و راه اندازی سالن های پیش سرد در کشتارگاه های صنعتی استان تقریبا 80 درصد گوشت استان همدان مسیر بهداشتی کشتار و پیش سرد را طی می کند بنابراین زمینه بروز این بیماری به شدت کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: گذراندن مرحله پیش سرد گوشت ویروس موجود در بدن دام را از بین می برد بنابراین به شهروندان توصیه می شود در صورت ذبح قربانی، 24 ساعت آن را در یخچال نگهداری کنند.

وی یادآور شد: در راستای تامین کامل امنیت بهداشتی گوشت و آلایش دامی، مراکز بسته بندی محصولات دامی بهداشتی و دارای شناسنامه برای آلایش دامی راه اندازی و مجوز تعطیلی دو کشتارگاه سنتی در شهرستان های رزن و تویسرکان اخذ شده است.

رسولی از آغاز طرح سم پاشی دام سب کو سنگین در استان همدان خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه هوای همدان نسبت به دیگر استان های کشور دیرتر گرم می شود بنابراین مکان هایی از استان که گرمسیر هستند، در اولویت قرار دارند.