آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۹
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی: بن 30 هزار تومانی وزارت کار فقط برای خرید 750 گرم گوشت کافی است!

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با بن 30 هزار تومانی ارائه شده توسط وزارت کار فقط می توان 750 گرم گوشت یا دو کیلو برنج خرید چرا که بسیار ناچیز است.

عباس کرباسی، در گفت وگو با «نسیم آنلاین» در رابطه با خرید کالا با بن 30 هزار تومانی ارائه شده توسط وزارت کار بیان داشت: 30 هزار تومان مبلغ ناچیزی است که می توان با آن تنها برای یک نفر به اندازه یک وعده مواد غذایی تهیه کرد.

وی افزود: اگر کسی با 30 هزار تومان به بازار عمده فروشان مراجعه کند می تواند با این مبلغ ناچیز خریدی شامل یک روغن پنج هزار تومانی، یک قوطی پنیر چهار هزار تومانی، یک بسته خرمای هفت هزار تومانی و یک کیلو برنج آن هم برنجی کاملا معمولی و دو بسته ماکارونی داشته باشد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو برنج ایرانی 12 تا 15 هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت بیش از 40 هزار تومان است، بنابراین با کل مبلغ 30 هزار تومان یا باید چیزی در حدود 750 گرم گوشت یا تنها دو کیلو برنج خرید.

وی تاکید کرد: یک خانواده چهار نفره که روی هم 120 هزار تومان بن کالا دریافت می کنند با این مبلغ حداکثر می توانند هزینه چهار وعده غذایی خودشان را در ماه رمضان تامین کنند در حالی که حداقل مبلغ برای تامین غذای یک ماهه یک فرد چیزی نزدیک به 900 هزار تومان است.