آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۳۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

زن طلبکار، بدهکار و اعضای خانواده اش را به گروگان گرفت

کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان 4 نفر را به اتهام آدم ربایی دستگیر کردند.

سوم اردیبهشت ماه امسال خانمی با شکایت در دادسرای تهران مدعی شد پسرش به همراه عروس و نوه اش که به خاطر بدهی زیاد در همدان ساکن شده اند چند روز است که به تلفن جواب نمی دهند و احتمال می رود آنها از سوی طلبکاران ربوده شده باشند. با طرح شکایت، پرونده به دادسرای همدان ارجاع شد و کارآگاهان پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به این شکایت رسیدگی کنند. کارآگاهان توانستند محل سکونت این خانواده را در همدان شناسایی کنند که کسی در آن خانه نبود و صاحب خانه گفت که چند روز است مستاجرش در خانه حضور ندارد.

ماموران خانه را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند تا اینکه مشاهده کردند همسر بدهکار به اتفاق 2 مرد جوان برای انتقال اثاثیه منزل به محل وقوع آدم ربایی مراجعه کردند که تمامی آنها توسط پلیس بازداشت شدند.

همسر بدهکار با دیدن ماموران از 2 مرد همراه خود به جرم آدم ربایی شکایت کرد و گفت: همسرم به زنی مبلغ پنج میلیارد ریال بدهکار است که وی به همراه سه مرد دیگر آنها را از همدان ربوده اند و در حال حاضر در کرج نگهداری می کنند.وی درباره علت حضورش به همراه متهمان در همدان گفت: به اجبار برای انتقال اثاثیه منزل و گرفتن مبلغ 500 میلیون ریال پول رهن از صاحب خانه به همدان مراجعه کرده است.

با دستگیری 2 متهم که به آدم ربایی با همدستی 2 نفر دیگر اعتراف کردند، مشخصات محل نگهداری گروگان ها در باغی در حوالی کرج شناسایی و ماموران پلیس آگاهی همدان با اخذ نیابت قضائی و با همکاری پلیس آگاهی شهرستان کرج محل را محاصره و در یک عملیات ضربتی همه متهمان را دستگیر کرده و ربوده شده ها را بدون کوچک ترین آسیب از چنگال آدم ربایان نجات دادند. پرونده این آدم ربایی در بازپرسی همدان در حال بررسی و متهمان با قرار قانونی روانه زندان شده اند.