آرشیو شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۱۱
ایران زمین
۱۹

برگزاری همایش 109 سالگی اکتشاف نفت در مسجد سلیمان

مسجدسلیمان - خبرنگار «ایران»/ همایش کشوری گرامیداشت یکصد و نهمین سالروز فوران و اکتشاف نفت خاورمیانه، در مسجدسلیمان برگزار شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این همایش از توجه ویژه دولت به این استان و تغییر در سطح و کیفیت زندگی مردم خبر داد و اظهار داشت: دولت که وظیفه اش خدمتگزاری به مردم و بهبود شرایط زندگانی آنان است، در بودجه امسال توجه ویژه ای به خوزستان داشته و بودجه این استان 107 درصد به نسبت سال گذشته رشد داشته است. این بودجه می تواند در اقتصاد، عمران و اشتغال استان تحول خوبی ایجاد کند و موجب بالا رفتن کیفیت زندگی مردم شود.

وی در خصوص مسجدسلیمان، گفت: گاز مورد نیاز مجتمع پتروپالایش با عنایت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مساعدت وزیر نفت، تامین شده و بزودی این طرح کلنگ زنی می شود تا منطقه ویژه اقتصادی و انرژی «ذیلایی» شکل بگیرد و منشا توسعه و اشتغالزایی برای منطقه باشد. از طرفی، با مذاکراتی که با سرمایه گذاران داشتیم و کسب موافقت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، بزودی شاهد آغاز عملیات ساخت راه آهن از اندیمشک و شوشتر به ذیلایی مسجدسلیمان خواهیم بود تا حمل کالا و محصول با سهولت و سرعت بیشتری انجام شود.چاه نفت خاورمیانه و ایران در سپیده دم پنجم خردادماه سال 1287 در مسجدسلیمان فوران کرد و فعالیت صنعت نفت ایران از این تاریخ و از این مکان شکل گرفت و آغاز شد.