آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۸
ورزش ایران
۱۰

هاشمی: لیگ برتر بسکتبال از سال 91 ضعیف شد

منافع عده ای از فدراسیون تامین می شود

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر تهران، پرافتخارترین مربی بسکتبال در لیگ برتر است. او در سال های اخیر با وجود مشکلاتی که سر راهش قرار داده شد، فرهنگ جدیدی را در این ورزش باب کرد. هاشمی همیشه باخت تیمش را بر عهده گرفته است؛ حتی زمان هایی که تماشاگر با چشم های خود، متوجه باخت تیم مصطفی از زوایای پنهان بسکتبال می شد. او اعتقادش را درباره یک سری افراد و جریان های پشت پرده بسکتبال همچنان حفظ کرده است.

هاشمی می گوید: پارسال بیشترین واکنش را بعد از باخت به اراک داشتم و هنوز می گویم، آن مسابقه پلی آف دانشگاه آزاد مقابل شهرداری اراک، یک فاجعه بود. در طول فصل هم اذیت شده بودم؛ اما با سکوت و مدارا پیش رفتم. باشگاه هم علاقه ای به رسانه ای کردن مسائل نداشت.

هاشمی با گفتن این که روی نیمکت دو تیم در دو فصل لیگ برتر بسکتبال یک نفر نشست که گناهش اسمش بود، ادامه می دهد: کلیت ماجرا این است که در این دو سال شرایط کارم در لیگ برتر با قبل فرق می کرد. دلیلش هم تغییراتی است که شاید بعد از انتخابات فدراسیون اتفاق افتاد وگر نه مشحون قبل از این دوره هم در فدراسیون بود و من از این حرف ها نمی زدم. بعد از انتخابات، تغییرات با اهدافی به سمت دیگر پیش رفت.

هاشمی در پاسخ این که این تغییرات در چه مواردی بوده و چرا باید تصمیم به حذف او گرفته شود، می گوید: تشخیص این موضوع بر عهده جامعه بسکتبال است و جریان ها به گونه ای پیش می رود که اهالی بسکتبال آن را بخوبی لمس می کنند. به نظرم در این دوره زاویه ها بیشتر شد، زیرا برخی از روی منافع به فدراسیون نزدیک تر شدند، اما من همان مواضع خودم را حفظ کرده ام و این اخلاقم هزینه دارد. هاشمی درباره لیگ برتر بسکتبال و علت ضعیف شدن این رقابت ها می گوید: باید شرایط برای جذب اسپانسر فراهم باشد، زیرا با این وضعیتی که پیش می رویم، چیزی برای بسکتبال نمی ماند. اگر چند اسپانسر قوی بیایند، تیم ها بازیکنان خوب خارجی می گیرند و در کنار آنها بازیکنان ایرانی ارتقا پیدا می کنند. اگر سال 80 را معیار قرار دهیم، پروسه ای تا سال 91 طی شد که این موارد در آن بخوبی دیده می شود. بعد از آن متاسفانه بتدریج لیگ برتر بسکتبال ضعیف تر شد.