آرشیو پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۳۸
ورزش
۱۸

حذف آبرومندانه استقلال خوزستان

استقلال خوزستان قهرمان لیگ پانزدهم، به قول سیروس پورموسوی سرمربی این تیم آبرومندانه از دور رقابت ها کنار رفت.

استقلال خوزستان در حالی در قامت قهرمان لیگ پانزدهم ایران گام به لیگ قهرمانان آسیا گذاشت که با توجه به مشکلات شدید مالی و عدم تقویت در فصل نقل و انتقالات تردیدهای جدی را درخصوص کیفیت حضور در آوردگاه آسیایی شکل داده بود. بسیاری نگران بودند که این تیم به زنگ تفریح حریفان آسیایی تبدیل شود، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد که توانست به مرحله یک هشتم نهایی هم صعود کند و در نهایت بوسلیه یکی از قدرت های فوتبال آسیا یعنی الهلال عربستان از دور مسابقات کنار رفت. آبی های خوزستان در دیدار برگشت نیز با نتیجه مشابه 2 بر یک به الهلال باختند و با این مسابقات وداع کردند. هرچند مشخص نیست سرنوشت این تیم با توجه به مشکلات چه خواهد شد، اما هرچه بود در عرصه بین الملل برای فوتبال ایران آبرومند ظاهر شد و فراتر از انتظار.

سیدسیروس پورموسوی در نشست خبری بعد از دیدار برگشت مقابل الهلال گفت: به همه خسته نباشید می گویم. خدا را شکر آبرومندانه از مسابقات حذف شدیم. باشگاه ما برای اولین بار در این مسابقات حضور داشت و کسی فکر نمی کرد بتوانیم از مرحله گروهی صعود کنیم.

وی افزود: به غیرت و شرف بازیکنانم درود می فرستم که با قلب خود بازی کردند. بازیکنان مقابل تمام مشکلاتی که سد راهمان بود خم نشدند و ایستادند تا امروز با افتخار از لیگ قهرمانان آسیا حذف شویم. شکست مقابل بزرگ ترین تیم آسیا برای ما سر شکستگی ندارد. دیدید بازیکنان ما در هر دو بازی رفت و برگشت با غرور بازی کردند و در هر دو مسابقه گل اول را به ثمر رساندیم.

سرمربی استقلال خوزستان یادآور شد: مطمئنم الهلال فینالیست این رقابت ها خواهد بود و ما مقابل تیمی که به فینال می رسد، شکست خوردیم.

این در حالی بود که رامون دیاز، سرمربی الهلال پس از این پیروزی و صعود به مرحله بعد گفت: راهیابی به مرحله یک چهارم بعد از قهرمانی در لیگ داخلی ما اتفاق افتاد و به خاطر تلاش های بازیکنان از آنها تشکر می کنم بخصوص از عمر الخربین(بهترین بازیکن میدان) که بسیار موثر بود. ما در این بازی با امتیاز بازی گذشته وارد بازی شدیم، آنها ابتدا گل زدند ولی ما در ادامه شخصیت تیمان را نشان دادیم و به بازی برگشتیم.