آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۱۲
اجتماعی
۴

ابتکار: مرگ پلنگ گلستان را پیگیری می کنیم

در پی انتشار خبر پنهان کاری مسئولان اداره کل محیط زیست استان گلستان از مرگ ماده پلنگی که سال گذشته در پارک ملی گلستان رهاسازی شده بود، معصومه ابتکار با تاکید بر شناسایی مقصر این اتفاق گفت: با جدیت پیگیری می کنیم و هیچ قصدی برای پنهان کاری نداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان در روز چهارشنبه گذشته و چند روز بعد از افشای این خبر توسط رسانه ها گفته بود: هم اکنون هیرکان کشته شده و علت مرگ این حیوان از دو حالت خارج نیست؛ یا بعد از رهاسازی توسط شکارچیان انسانی کشته شده یا در جنگ بر سر قلمرو با حیوانات دیگر!

در همین حال رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ایسنا گفته: در مورد مرگ هیرکان هنوز نمی توانیم نظر قطعی اعلام کنیم اگر پنهان کاری صورت گرفته باشد، تخلف است و پیگیری می شود.

او تاکید کرد: ابعاد این موضوع باید به طور کامل روشن شود. به همین علت بخش های مختلف سازمان به ویژه بازرسی و حراست به این موضوع پرداخته اند و در حال بررسی آن هستند. باید زمان بدهیم تا بخش بازرسی بتواند گزارش کاملی ارائه دهد اما اگر محرز شود که پنهان کاری صورت گرفته و تخلف شده، حتما برخورد می شود، زیرا دروغ گویی کار بدی است. بررسی های سازمان حفاظت محیط زیست برای شناسایی مقصر است. دسترسی آزاد به اطلاعات و صداقت برای ما اصل است و همه ما تعجب کردیم که چنین مساله ای مطرح شده، بنابراین آن را با جدیت پیگیری می کنیم و هیچ قصدی برای پنهان کاری نداریم و اطلاع رسانی نیز در این زمینه صورت خواهد گرفت.