آرشیو سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۱۲
جهان
۲۰

دو خط خبر

در جریان تیر اندازی در ملبورن استرالیا دو نفر کشته شدند. یک زن نیز که به گروگان گرفته شده بود، آزاد شد.

مقام های امنیتی افغانستان از وقوع سه انفجار پی در پی روز شنبه و در مراسم تدفین سالم ایزدیار، پسر معاون رئیس سنای افغانستان که روز جمعه در جریان اعتراضات کابل کشته شد، خبر دادند. این انفجارها که تا لحظه تنظیم این خبر کسی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته بود، 19 کشته وبیش از 80 زخمی برجای گذاشت.

در حمله جنگنده های سعودی به یک مرکز درمان بیماری وبا در استان صعده یمن شماری از بیماران این مرکز کشته یا زخمی شدند. هنوز آمار دقیق تلفات این حمله هوایی مشخص نشده است.

در نتیجه تماس های مکرر، السنوار رهبر جنبش حماس در غزه، در راس هیاتی شامل اعضای این جنبش روز یکشنبه به قاهره پایتخت مصر سفر کرد. وی این دیدار را مهم برشمرد.

بر اساس اعلام ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی عراق، نیروهای مردمی توانستند کنترل شهر البعاج در غرب موصل و در مرز با سوریه را به طور کامل در دست بگیرند.

صدها نفر از مردم امریکا با تاکید بر اینکه باید تحقیقات جامع و مستقلی درباره همدستی تیم ترامپ با روس ها علیه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات نوامبر گذشته انجام شود، تظاهرات کردند. در همین حال، تجمع مشابهی از حامیان ترامپ از تصمیم وی برای خروج از معاهده تغییرات آب و هوایی، مقابل کاخ سفید برگزار شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، واشنگتن را به مداخله در انتخابات سایر کشورها متهم کرد. وی با رد اتهام دخالت کشورش در انتخابات امریکا، گفت: انگشت خود را روی هر نقطه نقشه جهان بگذارید، در همه جا این گلایه را می شنوید که مقام های امریکایی در روند انتخابات داخلی، مداخله می کنند.