آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۱۳
جهان
۲۰

رهبر اپوزیسیون انگلیس خواستار استعفای «ترزا می» شد

تنها چند روز پس از حملات تروریستی مرگبار لندن و در آستانه برگزاری رقابت های پارلمانی در این کشور، رهبر حزب کارگر انگلیس از «ترزا می» خواست تا استعفا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، چند روز پس از آخرین حمله تروریستی طی سه ماه گذشته در انگلیس، «جرمی کوبین» رهبر حزب کارگر با طرح این مساله که «ترزا می» طی شش سالی که پست وزارت کشور را در دست داشت، دستور کاهش شمار نیروهای پلیس را صادر کرده بود، از نخست وزیر محافظه کار انگلیس خواست، استعفا دهد. رهبر اپوزیسیون انگلیس تاکید کرد: نخست وزیر مدت های مدیدی در وزارت کشور بوده و ناظر کاهش نیروی پلیس بوده است؛ این در حالی است که هرگز نباید شمار نیروها را کاهش می داد. بر این اساس کوربین تصریح کرد، روز پنجشنبه که انتخابات برگزار می شود بهترین زمان عزل نخست وزیر به شمار می رود. در واکنش به این سخنان ترزا می با تایید اینکه بین سال های 2010 تا 2016؛ 20 هزار نیروی پلیس را کاهش داده گفت بودجه های مربوط به امور ضدتروریسم حفظ شده و به پلیس اختیاراتی لازم داده شده است.

خبر دیگر اینکه سه نفر از عاملان حمله اخیر در لندن که در جریان حمله توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شدند توسط مقامات پلیس معرفی شدند.