آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۴۱
اخبار کشور
۳

آیت الله استادی: نباید اسم امام را ببریم اما خلاف خواسته های ایشان حرکت کنیم

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با انتقاد از افرادی که از نام امام خمینی(ره) سوء استفاده می کنند، گفت: نباید اسم امام را ببریم اما خلاف خواسته های ایشان حرکت کنیم.

آیت الله رضا استادی شامگاه دیروز در همایش بزرگداشت قیام 15 خرداد که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان این که نخستین زنی که به اسلام ایمان آورد، حضرت خدیجه(س) بود، گفت: ایشان باعث آرامش رسول خدا(ص) بودند و حضرت، این بانو را زیاد یاد می کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، وی تصریح کرد: ما نباید از خودمان غافل باشیم؛ مشکل بزرگ مسئولان کشور ما این است که از دیگران زیاد صحبت می کنند اما از خود غافل هستند؛ امام خمینی(ره) تاکید زیادی بر اخلاص داشتند و عنوان می کردند که دعواهای مسئولان الهی نیست.

آیت الله استادی با اشاره به آغاز فعالیت های امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: روزی که امام راحل نهضت را شروع کردند، برخی می گفتند کسی ایشان را نمی شناسد؛ پس چطور می شود شخصیتی که او را نمی شناختند با یک صدا و نامه همه مردم را به خود جذب می کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با انتقاد از افرادی که از نام امام خمینی(ره) سوء استفاده می کنند، ابراز داشت: نباید اسم امام را ببریم اما خلاف خواسته های ایشان حرکت کنیم؛ برخی می گویند که امام خمینی(ره) بر اتحاد تاکید داشتند اما خودشان حرف هایی می زنند که خلاف اتحاد است.

وی با بیان این که اگر ما می خواهیم اصلاح شویم، باید به احکام اسلام مقید باشیم، گفت: متاسفانه برخی خلاف سخنان رهبر معظم انقلاب سخن می گویند؛ چه معنی دارد وقتی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند فلان چیز هست اما برخی می گویند، نه چنین چیزی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به مرزها و خط قرمزهای نظام و اسلام اشاره کرد و گفت: برخی اختلافات را که می بینیم، تصور می کنیم که فرد از مرزها و خط قرمزها خارج شده است؛ انقلابی بودن مرز دارد و نباید خارج از مرزهای انقلاب حرکت کنیم.