آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۸۸۱
هنر
۱۴

دریچه

اجرای آثار ذبیحی، گلپا و شجریان در ارسباران

گروه هنر: برنامه موسیقی عرفانی هزارصدا با حضور حمیدرضا نوربخش، میلاد کیایی و علیرضا پورامید و با اجرای آثاری از سیدجواد ذبیحی، اکبر گلپایگانی (گلپا) و محمدرضا شجریان برگزار می شود. قسمت جدید از سلسله برنامه های هزارصدا به موسیقی عرفانی اختصاص دارد که از ساعت 21 پنجشنبه، 18 خرداد در فرهنگ سرای ارسباران برگزار خواهد شد.

در این برنامه میلاد کیایی و حمیدرضا نوربخش به تحلیل موسیقایی و آوازی اجرا های موسیقی عرفانی و مذهبی خواهند پرداخت و علیرضا پورامید نیز به بررسی بخش های کلامی این آثار می پردازد. در بخش دیگری از این برنامه برخی گروه ها و خوانندگان برگزیده برنامه های پیشین هزارصدا، به اجرای «ملکا ذکر تو گویم» اثر فرامرز پایور و محمدرضا شجریان، «همه در ها اگر بسته/ در قصر خدا بازه» از اکبر گلپایگانی و همچنین آثاری از سیدجواد ذبیحی خواهند پرداخت.

قرار است گروه های «بیداد» به سرپرستی و خوانندگی علیا کاظمیان، «نوای خیال» به سرپرستی جهانبخش احمدپور و خوانندگی حسین پیرحیاتی و «ملک» به خوانندگی محمد افروز، علیرضا جعفرزاده، جابر برزگر و علی بنیادی در این برنامه به اجرا بپردازند. محمدهاشم احمدوند نیز در پایان برنامه و به عنوان حسن ختام آوازخوانی خواهد کرد.

بهاره رهنما در پالیز

شرق: نمایش جدید بهاره رهنما در سه روز نخست با تخفیف اجرا می شود. نمایش «آرامش، زنی است که شوهر دارد» با بازی بهاره رهنما و کارگردانی امیرحسین آسانی که از سه شنبه، 16 خرداد آغاز شده است، در سه روز نخستین اجرای خود با 50 درصد تخفیف در تماشاخانه پالیز روی صحنه می رود. این نمایش به نویسندگی بهاره رهنما و فرناز تبریزی؛ و اقتباس از کتاب «باور دارم» اثر انزو کرمن به ترجمه زیبا خادم حقیقت است.

نمایش «آرامش، زنی است که شوهر دارد» از سه شنبه، 16 خرداد تا یکشنبه، 14 تیر همه روزه به جز شنبه ها ساعت 19 در تماشاخانه پالیز روی صحنه می رود.