آرشیو چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۴۱
سیاسی
۲
مفسر

نهادهای دست اندرکار انتخابات چاره اندیشی کنند

دکتر علاءالدین بروجردی (رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس)

در روند برگزاری انتخابات بداخلاقی ها و ناهنجاری هایی در زمان تبلیغات اتفاق افتاد که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند و این امر از آفت های مهم در امر برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی است که باید برای حل آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

البته حضور پرشور و شایسته مردم در این دوره و ادوار گذشته، افتخار بسیار عظیمی برای انقلاب اسلامی ایران است که بسیاری از کاستی های دوران انتخابات را پوشش داد و این مشعل فروزان چنان جلوه گری داشت که ضعف های موجود را کم رنگ کرد.

اما در خصوص برگزاری انتخابات آینده، رعایت تمهیدات و نکاتی بسیارضروری است که یکی از آنها توجه به امر تخلفات انتخاباتی است و وزارت کشور به عنوان مسئول برگزاری انتخابات باید در این زمینه ورود کرده و چاره اندیشی کند. ما در دوران تبلیغات، حتی در سطح نامزدهای ریاست جمهوری شاهد بد اخلاقی هایی بودیم که برخی از این رفتارها دون شان جایگاه والای ریاست جمهوری بود. بر این مبنا ضروری است ضوابط و مقرراتی در تبلیغات ریاست جمهوری خصوصا در زمان پخش زنده تبلیغات رعایت شود و به عنوان خط قرمز مورد توجه کاندیداها قرار گیرد تا دیگر شاهد تخطی از اصول نباشیم و افراد متعهد به انجام آن باشند و مسائلی را مطرح نکنند که هیچ خاصیتی برای کشور نداشته و تنها منجر به این شود که به خاطر گرفتن رای، ارزش های نظام پایمال شود. طبق قانون اساسی انتخابات در یک روز باید برگزار شود و روند کند رای گیری باعث شد تعداد زیادی ازمردم عملا از دادن رای محروم شوند و این کاستی در روند توزیع تعرفه نیز وجود داشت و همه این موارد حتما باید برای دور بعدی انتخابات اصلاح شود.